Apple'a zor zamanlarında hisse alarak destek veren Microsoft, tarihinin en büyük kumarını Windows 8 ile oynamaya hazırlanıyor. Ancak ABD'li dev bu oyunda yalnız değil. Intel, AMD gibi işlemci üreticileri ve HP, Lenovo, Acer, Asus, Samsung gibi küresel ve yerel PC üreticileri ona eşlik ediyor. Büyük ekosistemin planı, oyunu Windows 8 ile genişletmek. Bunun için milyarlarca dolarlık küresel ve yerel tanıtım atağına hızırlanıyor.
OFFICE'E GÜVENİYOR
Microsoft CEO'su (İcra Kurulu Başkanı) Steve Balmer'a göre ise bu yatırım şirket için çok da büyük bir risk oluşturmuyor. Ünlü CEO'nun bu iddiasında en büyük güvencesi ise Windows 8'i daha önce denemiş ve beğenmiş 16 milyon kullanıcı. Ayrıca Microsoft Office alışkanlığından vazgeçemeyen milyonlarca kişi de ona cesaret veriyor. Öte yandan şirket tarihinde hiç bu kadar çok platformda, bu kadar güçlü rakiplere karşı mücadele etmemişti. Masaüstü ve dizüstü tarafında çok büyük bir rakip henüz olmasa da bu iki kategorinin toplam pazar payının zaman içinde düşmesi şimdiden Balmer'in uykularını kaçırıyor. Şirketin 18 Haziran'da tanıtımı yapılan tablet ve iki gün sonra görücüye çıkması beklenen Windows 8'in mobil versiyonuyla ilgili nasıl bir strateji izleyeceği merak konusu. Microsoft yerel ve küresel oyunculara özellikle 26 Ekim'e kadar beklemelerini söylemişti. Artık bu tarihten itibaren müthiş bir hazırlık başlıyor. Hem küresel hem de yerel pek çok şirket yeni ürünlerini piyasaya tanıtmak için Microsoft'un tetiği ateşlemesini bekliyor.