Deprem sonrası hasar tespit başvurusu nasıl yapılır? e-Devlet üzerinden bina hasar durumu sorgulama ve başvuru ekranı nerede?
İstanbul'da meydana gelen şiddetli depremler sonrası, vatandaşlar oturdukları binalarda herhangi bir hasar olup olmadığını öğrenmek için harekete geçti. Bu kapsamda, bina hasar tespiti için başvuru süreci merak konusu oldu. Peki, hasar tespit başvurusu nereden ve nasıl yapılır? İşte e-Devlet ekranı ile deprem hasar tespit kaydı başvurusu detayları...

Deprem sonrası hasar tespit çalışmaları, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın iş birliğiyle hızla başlatılmaktadır. Öte yandan, binalarında belirgin çatlaklar, yıkılma tehlikesi veya yapısal hasar bulunduğundan şüphelenen vatandaşlar, yetkili kurumlara bireysel başvuru yaparak da inceleme talebinde bulunabilirler. İşte, e-Devlet ekranı ile bina hasar tespit kaydı başvurularının ayrıntıları...