Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde cumartesi gecesi başlayan onarım çalışması nedeniyle pazartesi sabahı kabus yaşayan İstanbullular, düne daha "temkinli" başladı. Pek çok İstanbullu, özel otomobillerini almayıp toplu taşıma araçlarını tercih etti. Bir gün öncesine oranla azalan yoğunluğa rağmen işe gitmek için köprü yoluna çıkanlar yine saatlerce yolda kaldı. Trafikten kaçmak isteyenlerin tercih ettiği Boğaziçi Köprüsü'nde de araç kuyruğu Fenerbahçe Stadı ile Ataşehir Sapağı'na kadar uzandı. Sürekli dur-kalk yüzünden arızalanan araçlar emniyet şeridine çekildi. İsyan eden vatandaşlardan Resul Zeren, Kadıköy'den köprüye 45 dakikada geldiğini anlatarak, "Allah yardımcımız olsun" derken TIR sürücüsü Sırrı Nacar özel araçları ile yola çıkan vatandaşlara isyan etti. Nacar "Otomobillerde bir, iki kişi var. Vatandaşlar toplu taşıma araçlarını kullanırsa trafik azalır" dedi.
TRAFİK ÖĞLE SAATLERİNDE AÇILDI
İki saat boyunca yolda kalan Recep Yılmaz da "Acıktık, susadık. İşimize gücümüze gidemiyoruz" diye isyan etti. Eşi ve iki çocuğu ile Kartal'dan yola çıkan ve köprüye ancak 1,5 saatte ulaşabilen Ahmet Seymen ise çocuklarının sıcaktan mahvolduğunu söyledi. Aracı bozulan Nazif Yılmaz, "Dur-kalk yaparak nereye kadar? Bütün emniyet şeritleri araba dolu. Hepsi hararet yapmış. Mecburen işe giderken aracımızı evde bırakacağız" dedi. Bahçeşehir Üniversitesi Ulaştırma Uygulama Araştırma Merkezi Başkanı ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın ulaşım danışmanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, İstanbul'da trafik ve ulaşım konusunda farklı kurumların yetkili olduğunu belirterek, "Bazı yetkiler belediyede. Köprüler Karayolları'na bağlı. DLH'nin ayrı yürüttüğü çalışmalar var. Denetim ise emniyette. İstanbul'da ulaşımla ilgili yetki tek elde ve belediye toplanması lazım" dedi. Ilıcalı, yoğunluğun giderilmesi için İDO ve İETT'nin seferlerini arttırdığını, İETT'nin metrobüs hattında çalışan otobüs sayısını 245'ten 300'e çıkardığını belirtti.
Kimine çile, kimine yeni ekmek kapısı
TRAFİKTE kalanların isyan ettiği köprü çilesi bazılarına ise ekmek kapısı oldu. Dur-kalk nedeniyle hararet yapan araçlar tamircilerin de işlerinin açılmasına yol açtı. Dört arkadaşı ile birlikte köprüde önceden günde 100 simit satarken bu sayının bin-bin 200'e kadar çıktığını anlatan simitçi Cafer Kavşut da "Çalışma sayesinde işlerimiz açıldı" dedi. Simitçi Murat Şengül ise "Buraya trafik için geldim. Normalde çarşıda 200- 300 simit satıyorum. Çalışma bizim işimize yaradı" diye konuştu.