Isparta'da
57 kişinin ölümüyle sonuçlanan uçak kazasıyla ilgili açılan kamu davasının ilk duruşmasında kaptan pilot Faruk Çağımnı, "Günah keçisi ilan edildim" dedi. 30 Kasım 2007 tarihinde düşen uçakla ilgili olarak World Focus Hava Yolları'nda üst düzey ve teknik personel olarak görevli 10 kişi yargılanıyor. Davada 12 avukat ve 41 müşteki yer alıyor. Davada World Focus Hava Yolları Genel Müdürü Aydın Kızıltan, Eğitim Müdürü Faruk Çağımnı, Teknik Başkan İsmail Taşdelen, pilot ve teknik personelden Yavuz Yaşar, Sinan Sevinç, Fikri Zafer Dinçer, Şahin Tufan, Reşat Atalay, Fevzi Yavuz ve Necati Küçük "taksirle birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet verme" suçundan cezalandırılmaları talep ediliyor. Davanın dün yapılan ilk duruşmasında Ağır Ceza Mahkemesi Başkanı, iddianamede Eğitim Müdürü olarak adı geçen ancak müdür olmadığını, kaptan pilot olduğunu söyleyen Faruk Çağımnı'ya kazayla ilgili farklı sorular da yöneltti. Mahkeme Başkanı, Çağımnı'ya "Uçağın yere yaklaştığını gösteren ve arızalı olduğu saptanan cihaz çalışsaydı bu uçak düşer miydi?" diye sordu. ILS adı verilen cihazla ilgili olarak Çağımnı, "Böyle düşmezdi. Yüzlerce bin dolarlık bir cihazdan bahsediyoruz. Bu cihaz 2 dakika önce kaptanı uyarır. 'Dikkat önünde dağ var' diye alarm verir. Ve bu uçak o 2 dakikalık zaman diliminde 9 bin fit yükselebilirdi. 9 bin saatten fazla uçuş tecrübesi olan bir pilot bu uyarıyı mutlaka dikkate alır. Uçağın kaptan pilotu da böyle bir tecrübede pilottu" diye konuştu. Günah keçisi ilan edildiğini söyleyen Çağımnı "Benim bu davada herhangi bir sorumluluğum yoktur" dedi.