SBS başarısızlığı masaya yatırılıyor

Milli Eğitim Bakanlığı seviye belirleme sınavında öğrencilerin soru çözümündeki başarısızlıklarının sebebini belirlemek için inceleme başlattı

Milli Eğitim Bakanlığı Seviye Belirleme Sınavında (SBS) öğrencilerin soru çözümündeki başarısızlıklarını incelemeye aldı. Yapılan araştırmada, öğrencilerin sınava girdiği beş dersten yüzde 50'nin altında puan aldıklarının belirlenmesi bakanlık yetkililerini harekete geçirdi.

SINIF DÜZEYİNDE

Okulların başarısızlıklarının inceleneceği araştırmalar yapılacak. Araştırmaların, sınıf düzeyine kadar uzatılacağı öğrenildi. Bakanlık yetkileri incelemelerde, okul başarılarının ve başarısızlıklarının nedenlerinin araştırılacağını açıkladılar. Okul yöneticilerinin durumlarının da incelemede ele alınacağını belirten bakanlık müfettişleri, "Okulu başarısız olan yöneticiler, bu durumun nedenlerini açıklamak durumundalar. Haklı nedenler dışında yönetimden kaynaklanan bir başarısızlık varsa sorumlu sayılacaklar. Aynı durum öğretmenler içinde geçerli olacak" diye konuştular. Seviye Belirleme Sınavı (SBS) sonuçlarına göre Türkiye ortalamasının altında bulunan İstanbul'da incelemenin ilk aşaması başlatıldı. İstanbul Milli Eğitim Müdürü Ata Özer, inceleme için İstanbul'un ilçelerinin tek tek ele alındığını belirterek şöyle konuştu: "Yaptığımız incelemede İstanbul'un en başarılı ilçesinin Beşiktaş olduğunu belirledik. En başarısız ilçeyse Arnavutköy. Buralardaki okulları tek tek tarıyoruz. Kaç öğrenci sınava girmiş, kaç öğrenci kaç puan almış. Bazı okullarımızda sınıf başarıları var. Bu okullarımızdaki öğretmenlerin durumlarını araştırıyoruz. Belli okullar kendilerini başarılı göstersinler diye başarısız öğrencilerini sınava sokmamışlar. Bütün bu olumsuzlukları masaya yatıracağız."

BAŞKANDAN GERÇEKLER

Eski Talim Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. İrfan Erdoğan tarafından yapılan SBS araştırmasında durum farklı değil. Bir yıl önce sınava giren 6. sınıf öğrencilerinin matematik sınavı test ortalaması yüzde 14.88, 7. sınıflarda bu oran 13.33. Bu verilere göre başarısızlık oranı yüzde 85'leri buluyor. Öğrenciler kendilerine sorulan 18 matematik sorusunun ancak 2.5 tanesine doğru cevap verebilmişler. Aynı durum fen bilimleri sorularında yüzde 70, Türkçe'de 60 oranını buluyor. Bu veriler sistemin ne derece yanlış olduğunu gözler önüne seriyor. Prof. Dr İrfan Erdoğan, getirilen sistemin doğru olduğunu ama eksik uygulandığı için içinden çıkılmaz bir duruma dönüştüğünü dile getiriyor.

BİZE ULAŞIN