Uzmanlardan Ramazan için tatlı tavsiyesi

Türk kültürünün vazgeçilmez tatlılarından olan baklavanın özellikle bayramlarda fazla tüketildiğine dikkat çeken beslenme ve diyet uzmanları, Ramazan'da baklava yerine sütlü tatlıların tüketilmesini tavsiye ediyor.

Baklavalarda yüksek karbonhidratlı hamurun, yağın, şerbetin kilo aldırıcı etkisinin yanında yaşlılar, şeker, kalp ve böbrek hastaları ile hamile bayanlar için sağlık açısında risk meydana getirebileceğini dile getiren beslenme ve diyet uzmanları, baklava türü tatlıların tüketilmemesi gerektiğini belirtiyor.

Metabolizmanın vücut için gerekli şeker ihtiyacını gıdalardan elde ettiğini hatırlatan Samsun Göğüs Hastalıkları Hastanesi Diyetisyeni Hülya Yılmaz, baklavanın vücuda gerekli bir besin olmadığını kaydetti.
Baklava türü tatlıların toplumun damaksal zevki olduğunu kaydeden Yılmaz, "Çocukluktan itibaren tuzsuz ve şekersiz gıda almaya alışmış olsak yemekleri tuzsuz ve çayı da şekersiz tüketebiliriz. Meyveler ve tatlılarla da şeker ihtiyacımızı damaksal olarak gideriyoruz.

Ramazan'da kızartma, baklava ve hamur tatlısı yerine sütlü tatlıların tüketilmesini tavsiye eden Yılmaz, "Hamurlu ve karbonhidratlı yiyecekler ve baklava kilo aldırır. yağlıdır, şerbetlidir. Tek faydası içindeki cevizidir. O da yağlı ve yüksek kalorili. Yaşlılar ile şeker, kalp, böbrek hastaları ve hamile bayanlar için risk oluşturabilir. Halk arasında sütlü tatlılar fazla yaygın değil ama Ramazan'da sütlü tatlıların tercih edilmesi daha doğrudur. " dedi.

RAMAZANDA YEDİKLERİNİZE DİKKAT EDİN

Ramazan'da insan metabolizmasının değiştiğini, Ramazan sonrasında ise vücudun eski alışkanlıklarına dönme sürecinde tüketilecek gıdalara da dikkat edilmesini isteyen Diyetisyen Hülya Yılmaz, dengesiz beslenilmeye etmek gerektiğini vurguladı.

Ramazan'dan sonra mideye fazla yüklenilmemesini de tavsiye eden Yılmaz, "Günde 3 öğüt yemek yeme alışkanlığı, Ramazan'da iki öğüne hatta savur alışkanlığı olmayanlar için tek öğüne düşüyor. Neredeyse insanlar tek öğünle oruç tutmaya çalışıyor. Oruç tutanlar bu dönemde yaklaşık 15 saat yemek yemiyor.

Yemek yenildiğinde denge tamamen bozuluyor. Ramazan'ın 2. haftasından itibaren metabolizma tamamen yavaşlamaya başlıyor. Dolayısıyla Ramazan'da özellikle akşam yenilen yemeklerle kilo alınmaya başlanıyor. Böyle bir süreçten sonra Ramazan bitiminde insanlar birden yemek yemeğe başlıyor. Yemek yemede insanlar eski alışkanlıklarına denmeye başlayınca yine kilo alma ile karşı karşıya kalıyor. Bunun önüne geçmek için de az az ve sık sık yemeli." şeklinde konuştu.

BİZE ULAŞIN