Asılsız ihbar 112'yi kilitledi

Perşembe 09.09.2010
ABONE OL
İstanbul'da her gün 112 Acil Sağlık hattına yapılan 80 bin ihbardan 70 bininin asılsız olduğu ortaya çıktı. Asılsız ihbarlar yüzünden Acil Sağlık hizmetlerinde aksamalar yaşanırken, İstanbul İl Genel Meclisi aksamaların önlenebilmesi için operatör ve hat sayısının arttırılmasını istedi. 24 saat sürekli 15 sağlıkçı telefon operatörü ve 6 danışman doktorun görev yaptığı çağrı merkezi dakikada 300 çağrıya cevap veriyor. Komuta Merkezlerine günlük ortalama 80 bin çağrı ulaşıyor. Bu çağrının 10-15 bini gerçek vakalar geriye kalan 65-70 bini ise asılsız ihbarlardan oluşuyor. İl Genel Meclisi Sağlık Komisyonu Başkanı Dr. Sadık Danışman, "112 Acil Sağlık Hizmetleri İstanbul'da hem vakaya ulaşma itibariyle hem personel ve donanım itibariyle her geçen gün gelişmiş ülkelerin standartlarına ulaşma yolundadır. Ancak Sağlık Komuta Merkezlerine yapılan asılsız ihbarlar acil sağlık hizmeti bekleyenler açısından hayati önem taşıyan vaktin boşa gitmesine sebep olmaktadır. Bütün vatandaşlarımızı bir gün kendilerinin de acil sağlık hizmetine ihtiyaçları olabileceği düşüncesiyle duyarlı olmaya çağırıyoruz" dedi.