Sağlıklı, doğru iletişim kurabilmek empati yapabilmekten geçer. İletişimde empati yapabilmek ise önce dinlemekle mümkündür. Günümüzde ilişkilerdeki bir çok sorun karşımızdaki insanın ne demek istediğini anlamadan, o an neler hissedebileceğini düşünmeden davranmamızdan kaynaklanıyor. Bunun yanı sıra
-Emir vermek
-Tehdit etmek
-Uyarmak
-Konuyu saptırmak
-Sınamak – Karşımızdakini denemek
-Öğüt vermek
-Eleştirmek
-Yargılamak
-Suçlamak
-Alay etmek doğru iletişimin önündeki engellerdendir. Sağlıklı ilietişim kuramayan kişiler anlaşılmadıklarını düşünür. Sağlıklı bir iletişim kurmak için; İletişim kurmaya çalıştığımız kişiyi anlayıncaya kadar dinlemeliyiz, O insanın o an neler hissediyor olabileceğini kendimizi onun yerine koyarak tahmin etmeye çalışmalıyız, İletişim kurduğumuz konu hakkında konuşmalı, konunun dışına çıkarak konuyu saptırmamalıyız, Duygu ve düşüncelerimizi ertlemeden içinde bulunduğumuz yere, zamana, duruma uygun tepkiler vermeye çalışmalıyız. İnsanların geçmişini kurcalayıp, "neden" sorularında boğmak yerine sadece bugün olup bitenlerle ilgilenmeliyiz. Söylemek istediğimiz her şeyi karşımızdaki insanın bir birey olduğunu unutmadan söylemeliyiz. Unutmayın ki, bireyler arası kurulan doğru iletişim toplumu da etkileyecektir çünkü toplumu oluşturan bireylerdir. Doğru ve etkili iletişim kurmak ise öğrenilebilir. Bunun için iletişim eğitimleri veren kurum kuruluşlar mevcuttur.
AND Gayrimenkul DEV işbirliği
Dünya Engelliler Vakf (DEV Türkiye), Dünya Engelliler Birliği (WDU- World Disability Union) ve AND Gayrimenkul, engelli bireylerin temel ihtiyac olan erişebilirlik konusunda gayrimenkul sektöründeki evrensel tasarm ilkelerini ve uygulamalar n esas alan önemli bir anlaşmaya imza att. Bu anlaşmayla AND Gayrimenkul, tüm yap ve projelerinde uluslararas geçerliliği olan UNION Çevre ve Yap Standartlar'n esas alacağn kabul eden ilk gayrimenkul şirketi oldu.
AYÇA AKIN