22 Haziran tarihli gazetenin Ekonomi sayfasında yer alan "Demirel'in Cayman'daki Zulasından 30 Milyon $ Çıktı" başlıklı haberler ilgili olarak SABAH okuru ve gazeteci Mehmet Canıtatlı'nın mesajı şöyle:
"Haberde TMSF'nin 'sanki' yeni bir operasyonundan haber veriliyordu. Sanki diye yazmamın sebebi, bu haberin 30 milyon dolar kısmı dahil 1 yıl önce çalıştığım Bugün gazetesinde kendi imzamla yayımlanmış olmasıdır. O dönemde gazetenin hem istihbarat servisi sorumlusu hem de sorumlu yazı işleri müdürüydüm. Haberin yayına hazır hale gelmesi için çok çabalamıştım. Sabah'ta okuduğum haberde benim haberin bir adım önüne çıkılmasını beklerdim. Ancak öyle olmamış."
SABAH muhabiri Ufuk Şanlı'nın yanıtı:
"Okurumuzun eleştirilerinin haberi dikkatli okumamasından kaynaklandığı aşikar. Zira haber Demirel'in Cayman Adaları'nda sakladığı ve yasal faiziyle birlikte 30 milyon dolara ulaşan 'zulasının' mahkeme kararıyla Türkiye'ye geri kazandırılmasına ilişkin bilgiler içeriyordu. TMSF avukatlarının üç yıl süren hukuk mücadelesi haber yayımlanmadan sadece iki gün önce sonuçlanmıştı."
Canıtatlı'nın bana gönderdiği 30 Ağustos 2008 tarihli haberde TMSF'nin 30 milyon dolarlık hesaba "el koydurttu", "bloke ettirttiği" yazılı. Şanlı ise, kendi haberinin, söz konusu paranın Türkiye'ye gönderilmesi yolundaki mahkeme kararını anlattığını söylüyor. Evet, bu yeni bir gelişme.
Ancak, başlık hayli geride kalmış. "TMSF, Cayman Adaları'nda paraları buldu" diyen spot da, kısmen öyle. Kararın yeni bir aşama olduğu, haberde daha net anlatılabilirdi. Şanlı'yı özde haklı buluyorum.
BİZE ULAŞIN