Türkiye'nin en iyi haber sitesi
OKUR TEMSİLCİSİ OKUR TEMSİLCİSİ - YAVUZ BAYDAR

'Advertorial' bir kez daha

Geçen köşelerden birinde 'Reklam-Haber' (Advertorial' kullanımına gelen eleştirilere genişçe yer vermiştim, örneklerle. Doğru yaklaşım ne olmalı, önerileri de ekleyerek.
Gelen iki yeni şikâyet devam eden hatalı uygulamaları hatırlattı.
Daha çok turizm alanında yaşanan 'advertorial' sapmaları, 'Yurtdışı Seyahat' sayfa başlığı altında 30 Nisan tarihli gazetede Mikonos ve İspanya, 3 Mayıs Cuma tarihli sayıda da Kıbrıs ile ilgili yazılarda çok açık görülmekte yine. Dikkatle bakıldığında yazıların sayfa altındaki şirket ilanlarını destek amaçlı olduğu görülüyor.
Oysa çözüm belli: Yazıların kenarında bir yere, bunların reklam/ ilan amaçlı olduğunun belirtilmesi.
Doğru uygulama örneği de mevcut: 3 Mayıs Cuma sayısında, bir 'Ekonomi-Finans' sayfasında 'Sınav Kaygısını Yok Edecek Lise Açılıyor' başlıklı yarım sayfalık yazının dibinde 'Bu bir ilandır' ibaresi konmuş.
Okuru yanıltmamak esastır. Meslek etiği bunu emretmiyor, rica ediyor!

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA