UFUK SANDIK UFUK SANDIK

Direksiyon da yok pedal da

Otomobilin 100 yılı aşkın bir geçmişi var. Dünden günümüze otomobillerin teknolojik yenilikler dışında çok fazla değişmediğini söylemek yanlış olmaz. Dört tekerlek, direksiyon, gaz ve fren pedalı gibi otomobili oluşturan ana parçalar dün olduğu gibi günümüzde de var.
Ancak otomobil dünyasının en büyük buluşması Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı'nda otomobillerde radikal değişimler olacağına yönelik sinyaller aldık. Fuarda tanıtımı yapılan geleceğin otomobil konseptlerinde direksiyon ve pedalların olmadığını gördük.



YAYALARI MESAJLA UYARIYOR
Bu araçlardan en dikkat çekeni Daimler'in geleceğin otomobil teknolojisini gözler önüne serdiği Smart Vision EQ Fortwo modeliydi. Yüzde 100 elektrikli otomobil sürücüsüz yani kendi kendine gidebilme özelliğine sahip.
Otomobilin en önemli özelliği ise direksiyon ve pedallarının olmayışı. Birçok teknolojik özelliğin olduğu aracın ön tarafında bulunan geniş ekran sayesinde, yolculara ve trafikteki diğer sürücülere uyarı mesajları vermek mümkün. Smart ayrıca Instagram'dan fotoğraf paylaşıp, tweet atabiliyor.
Smart'ın en önemli yeniliği ise gelecek yıllarda Avrupa'da yaygınlaşması beklenen Car2go sisteminin merkezinde yer alıyor olması. Smart araçların kullanılacağı bu sistemin, trafiğin yoğun olduğu kalabalık şehirlerde rahatlık yaratacağı düşünülüyor.
Daimler'in iştiraki olan Car2go, araç sahibi olmadan, otomobil ihtiyacını karşılayabilek bir sistem. Akıllı telefonlarda bulunan aplikasyonla istek yaptığınız araç, bulunduğunuz adrese, çağırdığınız saatte gelecek. İstediğiniz yere size bırakacak. Daha sonra trafikte yoğunluk yaratmamak için otoparka gidecek. Yani bugün olduğu gibi siz otomobile gitmeyeceksiniz, otomobil sizin ayağınıza gelecek.
Taksi gibi de kullanabileceğiniz aracı, isterseniz aynı yöne giden biriyle de paylaşabileceksiniz.



ARAÇTA DRONE VAR
Audi de, Frankfurt'ta direksiyon ve pedalları olmaksızın hareket eden konsept modeli Aicon'u sergiledi.
800 km menzile sahip elektrikli otomobil, otonom sürüş özelliğine sahip. Araçta otonom sürüşe yardımcı olmak için bir de drone bulunuyor.
Audi Aicon'un solunda ve sağında yatay olarak yer alan ve göze benzeyen aydınlatma üniteleri, genişliyor, kısılıyor ve hatta yanından geçenleri takip edebiliyor. Bu sayede yayalar ve bisikletlileri tehlikeli durumlarla ilgili uyarmak amacıyla ekran yüzeylerinde animasyonlar kullanıyor.

UZUN FAR DÖNEMİ BİTTİ
Audi Aicon, geleceğin otonom araç sürüşüne ilişkin en gerçek işaretleri veriyor; uzun hüzmeli farlara artık ihtiyaç duyulmayacak.
Lazer ve radar algılama sistemiyle karanlıkta da görüş sağlayan Aicon güvenli şekilde yol alabiliyor, engelleri tespit edebiliyor.

***

Akıllı ama İstanbul'a uymadı

Daimler, akıllı otomobil sistemi Car2go'yu iki yıl önce İstanbul'da denemeyi planladı. Yaklaşık 800 aracın yer alacağı sistem, otopark sorunu nedeniyle hayata geçirilemedi.

***

Otomobilde ev konforu

Renault'nun Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtımını yaptığı Symbioz, markanın 3020 vizyonunu yansıtıyor. Model, elektrikli, otonom, internet bağlantılı ve kullanıcıların yaşamları ile tamamen entegre olacak şekilde tasarlanmış. Konsept otomobil, evin yoldaki bir uzantısı gibi... Otonom sürüş sistemi açıldığında, direksiyon kolonu ve direksiyon, gösterge tablosunun içine katlanıyor ve pedallar ile gösterge tablosu otomatik olarak yaklaşık 15 cm geri çekiliyor. Koltuklar ise gerçek koltuklara dönüşmek üzere küçülüyor. Sürücü ve ön yolcu koltukları 180 derece döndürülerek diğer yolcularla yüz yüze dönebiliyor.

BİZE ULAŞIN