ALİ GÜLTİKEN ALİ GÜLTİKEN

Türkiye'de kurumsal yapılanma...

Beşiktaş'ın seçim gündemiyle ile ilgili bir haber, son birkaç gün kamuoyunda yer aldı. Haberde, önümüzdeki süreçte görev almak isteyen yeni bir yönetici adayının, bu amacını gerçekleştirebilmek için "para dolu çantayla başkanın ayağına gidip paraları gösterdiği" yazıyordu. Hatta çok daha fazlasını verebileceğini; fakat karşılığında Beşiktaş Futbol Şubesi ve transferlerle ilgili bazı şartları olduğu, haberin bir başka detayıydı.
Burada kişiler çok da önemli değil. Benim baktığım taraf, düşünce yapısı ve Beşiktaş'ın algılanış şekli. Şu gerçek var ki; kulüpler artık iş adamları için önemli bir reklam aracı haline geldi. Amacı bu doğrultuda olan çoğu insan, buralara gelmek için birçok farklı yol deniyor. Bu olay, onlar açısından çok normal ve makul görünebilir ancak kulüpler açısından doğru bir yol değil. Yalnızca para sahibi olmak, futbol için bir değer teşkil etmiyor. Para sahibi olup, bu paraları kulübüne verip hala tepkiyle karşılaşan en canlı örnek Beşiktaş'ın başında bulunan başkan Yıldırım Demirören...

YALNIZCA PARA YETMEZ!
Bu kadar tepki görmesi, yalnızca paranın yetmediğinin bir cevabı... Arkasında bilgi birikimi olmayan, kulübün menfaati ve geleceği için kullanılmayan hiçbir kaynak, sempati ve saygı görmüyor. Kaynak ne olursa olsun doğru kullanmak, belirli bir plan ve organizasyon içerisinde doğru şekilde yönlendirmek çok önemli.
Artık, "Futbol Şubesi'nin başına geçeyim. Üç transfer yapıp karşılığında bir miktar para vereyim. Bu arada da kendi reklamımı yapayım" düşüncesi, futbolda iflas etmiştir.
Bugün belki Beşiktaş'ta başkanın çizmiş olduğu portre, böyle bir görüntü ve algılamayı yaratmış olabilir. Bunun sonuçları da artık herkes tarafından bilinen hale gelmiştir.
Kulüpler, bugün gelinen nokta itibariyle önemli gelir kaynaklarına sahiptir. Bu kaynaklar, doğru ve kulüp menfaatleri doğrultusunda harcandığı takdirde dışarıdan hiç kimsenin bireysel katkısına ihtiyaçları yoktur.
Fakat sıkıntılar, var olan kaynakların gelecek dönem ile beraber bugünden harcanıp, yeni kaynak ihtiyaçlarından doğmaktadır. Kulüplerin sahip oldukları marka değerleri açısından bunun birçok yolu ve yöntemi mevcut. Önemli olan, bunları kişilere bağlı olmadan ve güven ortamı içerisinde harekete geçirebilmektir.
Bu da, "Dün para verdim, bugün geri istiyorum" düşüncesinden takımları kurtarıp kurumsal bir yönetim yapısına kavuşturmakla olur.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.