YÜKSEL AYTUĞ YÜKSEL AYTUĞ

Buz devrine son

Yılardır bu köşede bağıra çağıra isyan ettiğim konuyu bu kez aynı tonda bir bakanın ağzından duyunca ne yalan söyleyeyim, mutlu oldum. Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi, sonunda dizi ve filmlerdeki marka sansürüne isyan etti. "Buzlamalar yüzünden doğru dürüst dizi, film izleyemiyoruz" dedi. Oysa Türk dizileri ABD'den sonra dünyada en fazla takip edilen televizyon yapımları arasında yer alıyor. Uzakdoğu'dan Güney Amerika'nın en ücra şehirlerine kadar dizilerimiz büyük bir izleyici kitlesi tarafından dikkatle takip ediliyor. Ama bizim dizi karakteri, marketten içeri girdiğinde sanki buzdan yapılmış İsveç'teki meşhur Buz Otel'in koridorunda yürüyor sanıyorsunuz. Çünkü 'reklam olmasın diye' rafların tamamı buzlanıyor. Oysa oradaki Türk mallarını, övünç kaynağımız markalarımızı dünyaya tanıtmak için bundan daha kestirme, daha etkili bir mecra var mı?
En sakil görüntü ise otomobil logolarının siyah bantla örtülmesi. Dünyanın hiçbir ülkesinde bunun örneği yok. Ben yabancı otomobil firmalarının yerinde olsam, yıllarca dizayn ve stil çalışmalarına milyon dolarlar harcadığım otomobilimi böyle gösterdikleri için birleşir, toplu dava açardım.
Yasak getirmek, sansürlemek dünyanın en kolay yöntemi. Esas olan, istismara yol açmayacak, haksız rekabet getirmeyecek, bir bakanı bile isyan ettirmeyecek yeni bir reklam düzenlemesini hayata geçirmek. Var mısınız efendiler?
BİZE ULAŞIN