Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YÜKSEL AYTUĞ

Kime niyet, kime kısmet

Filme, Digiturk'teki BeIN Movies Premiere 2 kanalında tesadüfen rastladım. Bırakın izlemeyi, adından söz edildiğini bile duymamıştım. Ünlü oyuncu Brendan Bradley; hem başrolü, hem senaristliği, hem de yapımcılığı üstlenmişti.
Ona bir başka ünlü yıldız Ashley Clements eşlik ediyordu.
Bu sıradan gibi görünen romantik komedi filmini köşemizin baş köşesine koymamızın sebebine gelince:
Film baştan sona Türkiye'nin tarihi ve turistik güzelliklerini fon alıyordu.
Hatta zaman zaman Türkiye'nin muhteşem manzaraları fon olmaktan çıkıp oyuncuları bile gölgeleyerek başrole çıkıyordu. Galata Kulesi ve şahane Boğaz manzaraları mı istersiniz, Kapadokya'nın gizemli peri bacaları mı, yoksa benim bile henüz varlığından habersiz olduğum Güney sahillerimizin nefes kesen koyları mı...
Türkçe adı 'Kime Niyet Kime Kısmet' olarak konulan 'Non Transferable' adlı filmin öyküsü de ilginçti.
Genç ve güzel kız, erken rezervasyon avantajıyla Türkiye'de muhteşem bir tatil turu satın alıyor. Tabii ki sevgilisini düşünüp iki kişilik rezervasyon yapıyor.
Ancak tatile çıkmaya yakın, sevgilisinden ayrılıyor.
Rezervasyon avantajlarını yitirmemek için sevgilisiyle aynı adı taşıyan bir gençle tanışıyor. İlişkileri önce 'tatil fırsatı için anlaşma' şeklinde olsa da sonradan yakınlaşıyorlar ve ortaya Türkiye'yi bugüne kadar en iyi şekilde tanıtan enfes manzaralar eşliğinde bir aşk hikayesi çıkıyor.
Tahminim tuttu. 2017 yapımı filmin kapanış jeneriğinde TC Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın katkısını gösteren logo belirdi.
Ayrıca yapımın ana sponsoru da Türk Hava Yolları idi.
Sevineyim mi, üzüleyim mi bilemedim.
Bakanlık ile göklerdeki gururumuz THY kol kola girip Türkiye'yi tanıtmak adına şahane bir organizasyona imza atmışlar. Ama bırakın dünyayı, bizim bile bu filmden haberimiz yok! Türkiye'yi tanıtmak için yola çıkarken 'filmi tanıtmayı' unutmuşlar.
İnternette dört döndüm, filmle ilgili haber ve bilgi kırıntısı bulabilmek için. Yoktu...
Sadece bir-iki sinema sitesinde künyesine ulaşabildim. Bir avuç izleyici ise 10 üzerinden 5.2 puan vermişti.
Düşünebiliyor musunuz, bugüne kadar Türkiye'yi en iyi tanıtan film için adamlar ülkemize gelip haftalarca çalışmışlar, bir bakanlık ile ülkenin en büyük kuruluşlarından biri film için para ve emek harcamış ama ruhumuz duymamış.
Bu kusurun ne kadarı biz medya mensuplarının, ne kadarı işin başındakilerin bilemem ama fena halde yazık olmuş...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA