ŞENGÜL BALIKSIRTI ŞENGÜL BALIKSIRTI

Müzik sektörü kimin karnını doyuracak?

Haftada en az iki-üç yeni albüm geliyor müzik şirketlerinden. Allı pullu cümlelerle yeni yıldız adaylarını anlatıyorlar, tanıtıyorlar... Ama ilk albümleriyle şanslarını deneyen gençlerden bugüne kadar bir 'olay' çıkmadı. "Kim yapıyor bunları, bu paraları kimler niye harcıyor?" sorusunun yanıtını bulmak için sektörden birileri ile konuştum. Acı gerçek şu; gençler 'ya tutarsa, ya şöhret olursam' diye ceplerinden para harcıyorlar ama olmuyor, olamıyor. "Neden kimse çıkmıyor?" diye sordum bir müzik yapımcısına. Aynen şöyle dedi; "Çünkü o albümleri sektörün içinden, bu işi bilen yapımcılar yapmıyor. Onlar gerçek anlamda bu işle uğraşmadıkları için de hiçbir şey tutmuyor, yıldız çıkmıyor." (Yani bu işin de bir matematiği var. Öyle 'albüm yaptım, klip çektim'le olmuyormuş bu işler.) Herkes başını önüne eğmiş, kara kara düşünüyor. Artık ne eski heyecanlar var sektörde ne de eski paralar... İnternet bu işin yeni mecrası gibi görünse de, orada da öyle abartı rakamlar dönmüyor. Sizi rakamların arasında çok boğmamak için kısa bir örnek vereyim. Diyelim ki, şarkınız internetten 1 milyon kez indirildi. (Yasal sitelerden söz ediyorum) Bunun karşılığı elde edilen gelir 20 bin TL. Bu para kimi tatmin eder? Sektörün ve müzik yapımcılarının durumunu düşünün artık. Eskiden 10 bin kaset satışından elde edilen gelirin karşılığı bir para bu. Ama eskiden üç yüzbeş yüz bin satardı albümler. Yani büyük paralar konuşulurdu. Peki, o zaman bir albüme aylarca öyle büyük bir enerji harcanacağına, iyi bir şarkı bulunduğunda single yapılamaz mı? Böylesi daha kârlı değil mi? Bu soruyu da Seyhan Müzik'in patronu Bülent Seyhan'a sordum... "Albümsüz hiçbir sanatçı var olamaz. Single günü kurtarmanın yoludur. Bir nevi ara geçiştir. Kimi şarkıcılar en az 8-10 şarkılık albüm yapmak durumunda. Çünkü onları bekleyen bir kitle var" dedi. Ben yine de şarkıcının iyi bir şarkı bulduğunda single yapmasından yanayım... Ajda Pekkan, 'Resim'le, Demet Akalın 'Toz Pembe' ile bütün yaz ortalığı kasıp kavurdu. Sertab Erener 'Bu Böyle'den sonra yeni single'ı 'Açık Adres' ile yine gündemde. Yani artık iyi şarkı konuşuluyor, konuşturuyor ve şarkıcısına da kazandırıyor. Doldurma albümler ise 'hoş bir seda' bile olamıyor. Size birilerinin albüm satış rakamlarını söylesem, onların artık cepten yediğini görürsünüz. Yani ucuz reklamlar, medya maymunluğu falan da işe yaramıyor artık. (Kim kaç sattı, önümüzdeki günlerde!)

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.