Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MEVLÜT TEZEL

2009'un en komik filmi neden izlenmedi

'Vavien'in 2009'un en komik yerli filmi olduğunu yazmıştım. Hâlâ aynı iddiadayım... Peki, Türkiye'nin en çok güldüğü 5-6 oyuncunun arasında yer alan Engin Günaydın ile Binnur Kaya'nın başrolünü paylaştıkları, eleştirmenler ve köşe yazarlarının övgüye boğdukları 'Vavien' neden ilk 10 günde sadece 90 bin kişi tarafından izlendi? Hemen yanıtlayım: Taylan Biraderler büyük bir tanıtım hatasına imza attı. Taylan Biraderler isteseler gişede 'Yahşi Batı' ve 'Recep İvedik 3'le bile yarışabilecek bir film çekebilirlerdi. Eldeki malzeme ve oyuncular sağlamdı. Yapılması gereken tek şey; popüler sulara dümen kırmaktı ama yapmadılar. Bu bir tercihtir. Taylan Biraderler'in kara mizahı tercih etmelerine, Uzakdoğu gerilimlerine göz kırpmalarına saygı duyuyorum. Zaten onların da bu tercihten dolayı içleri rahat. Çünkü istedikleri filmi çektiler ama sinemada yollarına devam etmek için gişede de başarılı olmak zorunda olduklarını unutuyorlar. Unuttukları bir diğer konu da, sanatsal kaygılarla çekilen bir filmin de doğru tanıtım hamleleriyle geniş kitlelere ulaşabileceği... İşte yanlışlar listesi: İzleyici afişe baktığında az çok nasıl bir film izleyeceğini tahmin eder. Kafası karışırsa da, filmden kaçar. 'Vavien'in afişinde bir belirsizlik var, bilgilendirici spot ya da ipucu yok. Aslında afiş baştan aşağı yanlış. Daha komik olmalıydı. Basına dağıtılan fotoğraflarda da izleyiciyi gaza getirecek komik sahne yok. Oysa filmdeki komedi malzemesi çok fazlaydı. Fragmanda da aynı sorun devam ediyor. En komik sahneler sanki bilinçli bir şekilde es geçilmiş. Fragman bir filmin her şeyidir. Hollywood'da bu işe çok önem verilir. İşi sadece fragman hazırlamak olan büyük ustalar vardır. Yönetmenin bile söz hakkı yoktur fragmanda. 'Vavien'in fragmanını kim yaptı, doğrusu çok merak ediyorum. 'Vavien' ekibi röportajlara da geç başladı. Film ilk üç günde kötü gidince, panik halinde şimdi her yere röportaj veriyorlar. Hollywood'da bazen filmlerinin bütçesinin yüzde 30-40'ı tanıtıma harcanıyor. Bizde ise bu iş önemsenmiyor. 'Vavien'in en büyük hatası da tanıtıma az bütçe ayırması. 'Vavien'in PR'ına dair yazacak daha çok hata var ama yerim dar. Umarım bu film, fısıltı gazetesiyle kulaktan kulağa yayılır. Çünkü izlenmeyi fazlasıyla hak ediyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA