Türkiye'nin en iyi haber sitesi
SAİT GÜRSOY

Yeni müfredat değişikliği

Yeni müfredat taslağı kapsamında öne çıkan konuları, Bahçeşehir Okulları Genel Müdürü Özlem Dağ ile değerlendirdik. Eğitim konularına hâkim Dağ'dan aldığım bilgileri, sizinle paylaşıyorum.
Yeni müfredat taslağının temelinde, ders içeriklerine baktığımızda 21. yy becerilerinin temel alındığı, kendini ifade eden, iletişim kuran, araştıran, eleştirel düşünen, sorgulayan, yorumlama ve girişimcilik becerileri gelişmiş öğrencilerin yetiştirilmesi vurgulanıyor.
Ayrıca kazanımların günlük hayatla bağlantısı, üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi, bilgi ve bilim okuryazarlığı ile bilgi iletişim teknolojilerinin öğrenimde etkili kullanılması üzerinde önemle duruluyor. Tüm bu gelişmeler, memnuniyet verici.
Müfredat taslağında Endüstri 4.0'ın etkilerini görebiliyoruz.
Yeni taslak ortaokul kademesindeki bilişim teknolojileri ve yazılım dersine "kodlama ve programlama" eğitiminin eklenmesini öngörüyor.
Bahçeşehir Okulları'nda dört yıldır, 5 yaştan itibaren uygulanan Kodlama ve Robotik derslerinin öğrenci gelişimine katkısı göz önüne alınacak olursa, ortaokul seviyesinde başlayacak bu planlama sevindirici bir adımdır. Bu dersin zamanla okul öncesi döneme çekilebileceğine de inanıyorum.
Taslak müfredatta, Türkçe derslerinde program genelinde öğrencilerin eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek için okuma-yazma alanlarında ön plana çıkacak değişiklikler yapılmış. Özellikle müfredat genelinde bir sadeleşmeye gidildiği anlaşılıyor. Dijital etik, güvenlik ve sosyal medya kavramlarının müfredata yerleştirilmesini anlamlı bir gelişme olarak değerlendiriyorum.
Ancak yeni öğretim programında, 1'inci sınıftan 8'in sonuna dek eğik el yazısı ile devam kararı bazı eğitimcileri şaşırttı. El yazısının seçmeli ders olması daha doğru olurdu.

Fende STEM metodu
Taslak müfredat NCTM (Problem kurma ve çözme yaklaşımlı matematik) ilkelerine benzerlik gösteriyor. STEM (Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik gibi dört önemli disiplinin entegrasyonunu hedefleyen bir sistem) metoduyla, fen okuryazarlığı kavramı ile bilim insanı olma, laboratuvar ortamında verileri yorumlama ve çıkarım yapmanın önemi vurgulanır. Gelişmiş ülkelerde uygulanan bu metodun ülkemizde de uygulanması oldukça umut verici.
Yıllardır eğitim dünyasının içindeyim.
Bahçeşehir Okulları, Bakanlığın eğitim kurumlarına sunduğu esneklikleri değerlendirerek, müfredata gerektiğinde vizyonu doğrultusunda eklemeler yaptı. Değerli dostum, Yönetim Kurulu Başkanı Enver Yücel'in de söylediği gibi, her şeyi Ankara'dan beklememek, eğitimde proaktif bir rol üstlenmek gerek. Eğitimciler, müfredat taslağıyla ilgili görüşlerinizi, MEB'e en kısa sürede iletin.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA