ŞELALE KADAK ŞELALE KADAK

Deniz Ticaret Odası'nda batan gemi tartışması!

Türkiye'de batması an meselesi olan ve net bir şekilde açıklanmasa da içinde zehirli atık madde olduğu bilinen 8 gemi daha olduğunu biliyor muydunuz?
Deniz Ticaret Odası'nın (DTO) son yapılan meclis toplantısında üyelerin hararetli bir şekilde tartıştığı konu İskenderun'da batan zehirli atık (termik santrallarda kullanılan hammadde) yüklü İspanyol gemisiydi. Meclis üyeleri bir an önce bu konuda bir şeyler yapılması gerektiğini, devlet bir şey yapamıyorsa, sivil toplum kuruluşlarının harekete geçmesini istiyordu.
Denizci işadamlarından biri kalkıp söz aldı ve son batan geminin bir benzeri olan burnundan yaralı Nadya isimli geminin uzun bir süredir Kıyı Emniyeti'nin Sarıyer istasyonunda beklediğini söyledi. O da hacizliydi. Boğazlardan geçen her geminin vermesi gereken kılavuz ve fener parası da en küçük bir gecikmeyle katlandığı için yüklü miktarda borcu vardı. İşin en acı tarafı da batması halinde çevreye vereceği zarar hesap bile edilemeyen geminin üzerindeki haciz miktarı sadece 40 bin dolardı.
Bir başka denizci daha söz aldı ve Türkiye'nin muhtelif yerlerinde bağlı aynı türde sekiz gemiden söz etti. Hepsi benzer malzeme yüklüydü. Hepsi de hacizliydi. Üstelik bu gemilerin batması an meselesiydi. Bakıma girmiyorlardı.
DTO Meclis Başkanı Erol Yücel'den öğrendiğime göre, batan son gemiye dalgıçların bile özel kıyafetle dalması gerekiyordu. İspanya Hükümeti gemiyi geri istemişti ama bürokratik sorunlardan bir türlü bu olamamıştı.
Gemi batınca astarı yüzünden daha pahalı oldu tabii. Yücel kızgın. 'Ne sabotajı' diyor. 'Gemiler iki yılda bir havuza girmek, beş yılda bir büyük bakımdan geçmek zorunda. Dört yıl orada duran gemi çürür. Bu kadar basit.'

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
BİZE ULAŞIN