Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Dünyadaki ayak izimi silmeye çalışıyorum

Türkiye'de bu yıl sonuna kadar 10 bin çocuk, küresel ısınmanın ne demek olduğu ve insanların yaptıklarının doğaya etkisi, yani insanların 'ayak izleri'yle ilgili olarak eğlenceli bir şekilde eğitilecek.
Ayak izi demişken, en azından geçen hafta hibrid oto kullanarak, atmosfere daha az karbongazı verdiğim ve dünyadaki ayak izimi birkaç günlüğüne de olsa azalttığım için içimi kaplayan sevinci de yazmam lazım.
Düşünün dünyadaki seri olarak üretilen ilk hibrid oto olan Toyota Prius, hem benzin hem de elektrikle çalıştığından gaza her basışımda elektrik üretiyordu. Böylece 40 litre benzinle tam 1200 km gitmek mümkün hale geliyordu.
Şimdi yakıt tasarrufunu ve de daha önemlisi böylece çevreye çok daha az zarar verdiğini düşünmeye başlayınca insanın canı bir başka otomobil kullanmak istemiyor.
Ama gel gör ki hibrid otomobil konusunda pek çok ülke müthiş bir yol almış olsa da, bu gelişmelerden bi habermiş gibi Türkiye çevreci otoları ne daha az vergiyle ne de başka bir teşvikle ödüllendiriyor.
Avrupa'nın bir çok ülkesi, insanlar sırf bu otomobilleri kullansın diye vergi teşviği yapıyor. Mesela Londra'nın merkezine giren araçlardan alınan ücret hibridlerden alınmıyor...

Tiyatrolu eğitim
İyisi mi ben size bugün dünyadaki ayak izlerini silmeleri için Unilever ve Tesco Kipa'nın Tüvana Okumaya İstekli Çocuklar Vakfı (TOÇEV) ve Milli Eğitim Bakanlığı ile birlikte başlattığı sosyal sorumluluk projesinden söz edeyim.
Öncelikle çocuklar için hazırlanan ve küresel ısınmanın, sera etkisinin, karbon gazının, dünyadaki ayak izlerinin ne demek olduğunu, sevimli çizgi karakterler ve hikaye tadında anlattıkları 'Oyunlu Küresel Isınma Kitapçığı'nın ne kadar iyi bir düşünce olduğunu söylemekle başlayayım.
Eğitimde ezberciliği bir türlü tam olarak kaldıramadığımızı düşünecek olursak, sevimli masal kahramanlarıyla süslendiği için bu kitabın sayfalarını minik ellerin keyifle çevireceğine eminim.
Hem sonra ağaç yaşken eğilir. İlkokul öğrencilerine suyu boşa harcamamayı, kullanmadığın elektriği düğmesine basıp kapatmayı, çamaşır makinesini dolmadan annesinin çalıştırmaması gerektiğini öğretmek, sanırım aynı zamanda büyükleri de eğitmek anlamına gelecek.
Mersin, Ankara, Çorlu ve Nevşehir gibi illeri pilot olarak seçip projeyi 22 Ocak'ta başlatan TOÇEV şu sıralar bir minübüsle Türkiye'yi dolaşıyor, okullarda tiyatrolu eğitim veveriyor. Şu ana kadar ulaştıkları çocuk sayısı 3 bin 500.
Projeyi anlatmak üzere ziyaretime gelen ekipten Tesco Kipa İcra Kurulu Üyesi Yılmaz Attila'nın söyledikleri de aslında şirketlerdeki yeniden yapılanmayı gözler önüne seriyor.
Öyle görünüyor ki artık önümüzdeki günlerde daha yeşil olmaya çalışan şirketlere ait haberler bizim de en çok ilgi gösterdiklerimiz olacak.
Öğrendim ki Tesco Kipa 2020 yılına kadar her 1 metrekarelik satış alanına yaydığı karbondioksit gazını yüzde 50 oranında azaltmayı hedeflemiş. Türkiye'de durum nedir diye merak ettim. Attila, yüzde 22'ye ulaştıklarını söyledi.
Unilever de geri kalmıyor tabii. Çok yakında 'yeşil' olduğunu yani çevreye karşı tüm gereklerini yerine getiren bir ofise taşınacakları Unilever Kurumsal İletişim Müdürü Ebru Şenel Erim'den duyuyorum. 'Yeşil ofisimiz hepimizi çok heyecanlandırıyor' diyor Erim ve tüm dünyada 160 milyon tüketiciye birbirinden farklı markalarla ulaşan Unilever'in çevre kaygısının her geçen gün arttığını söylüyor.
Sizi bilmem ama mesela ben temizlik ürünlerinde hangi markaya ait olursa olsun çevreye daha saygılı olduğu için konsantre ürünleri tercih etmeye başladım bile. '

Yüzüm Umuttur'

Tam yazımı bitiriyordum ki TOÇEV'in 'Yüzüm Umuttur' projesinin kitabı ve Bennu Gerede, Nihat odabaşı, Okan Bayülgen, Serdar Bilgili, Tahsin Aydoğmuş ve Tamer Yılmaz'ın objektifine takılan köy çocuklarının boncuk boncuk bakan gözleriyle tanıştığım fotoğrafları masamdaki yerini aldı.
Son zamanlarda TOÇEV'in projeleri göze çok çarpmaya başladı. Onları kutluyorum.
Kitabın son sayfasında demişler ki 'Onarılmamış köy okulu kalmayana kadar yolumuza devam edeceğiz.'
Ki bu güne kadar yaptıkları takdire şayan. 925 bin km yol kat edip, 200 köy okulunu yenilemişler ve kendi deyimleriyle yamalı sıvasız duvarlara 30 bin kilo boya ile yeniden hayat vermişler. Bu arada tam 16 bin 500 çocuğa ulaşmayı başarmışlar. Tebrikler TOÇEV ve TOÇEV'e destek veren tüm gönüllü bireyler ve şirketler.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA