Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

'Bizde Türk suyu yok' diyen restoranlar şimdi ne yapacak acaba?

Yanlış anlaşılmasın. İthal ürünlere bir antipatim yok. Ama son yıllarda giderek artan sayıda isim yapmış restoranın, daha tercihinizi dahi dile getirmeden, masaya hani neredeyse fiyatı şarapla yarışan yabancı yabancı marka suları servis etmesine illet oluyorum.
Bir iki bu duruma müdahale edecek oldum bazı restoranlarda ama "Bizde Türk suyu yok" cevabını alınca hem çok şaşırdım hem de kızdım. Nitekim bu tepkinin bir sonucu olsa gerek şimdi ismini vermeyeceğim bir ünlü restoran yerli marka suyu mutfağına yeniden koydu. Hatırlıyorum bir dönem de bir çok ünlü restoran, Türk kahvesi servisi yapmamakla adeta gurur duyuyordu! Bu da aynen ona benziyor.
İşte önceki gün Uludağ'ın tam iki yıl tasarımı ve içeriği için uğraştığı Uludağ Premium doğal maden suyunu görünce, ünlü restoranların yabancı su merakı aklıma geldi. İçimden 'bakalım şimdi bu restoranlar, yabancı maden sularına gösterdikleri ilgiyi yerli maden suyuna da gösterecekler mi' diye sordum. Ne de olsa bu defa şişesi fiyakalı. Ünlü bir Türk tasarımcının elinden çıkmış, son derecek şık. Dice Kayek markasının yaratıcıları Ayşe ve Ece Ege kardeşler tam iki yıl boyunca bu şişelerin tasarımıyla uğraşmış. Şişecam da ilk defa lacivert şişe üretmiş. Üstelik de Uludağ Meşrubat'tan Ömer Kızıl'ın anlattığına göre az gazlı olduğu için de içimi rahat.

Evian için Jean Paul

Bu arada merak ettim acaba dünyada başka ünlü bir tasarımcının elinden çıkan başka bir su markası var mı diye.. Tasarımcı Ece Ege, 'Jean Paul Gaultier bir ay önce Evian suları için özel bir tasarım yaptı ama aslında bu bir ilk. Çok önce başladık biz ' dedi.

Kriz uğramamış!

Hazır Ömer Kızıl'ı bulmuşken global krizin kendi şirketlerine uğrayıp uğramadığını da sordum tabii. Kızıl cirosuyla konuşmak istedi. 2001'de 16 milyon dolar olan Uludağ'ın cirosu 2008'de tam 105 milyon dolara çıkmış. Şimdi sıkı durun. Krizin bel büktüğü 2009'da, Uludağ yüzde 25 ciroda büyüme hedefliyor. 'Bizde kriz yok. Şimdi çıkarttığımız Uludağ Premium ile bir dünya markası olmak istiyoruz. Kore, Fransa ve Japonya'da ciddi avantajlarımız var. Katma değeri yüksek ürün üretiyoruz artık" diyor.

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA