ŞELALE KADAK ŞELALE KADAK

Komili şişesinin seksi olmasını kadın tüketici istememiş!

Komili zeytinyağları, birkaç kez el değiştirdikten sonra Anadolu Endüstri Holding çatısı altına girdi. Bir yılı aşkın hazırlık sürecinin ardından da önceki akşam karşımıza yenilenen şişesiyle çıktı. Ana Gıda'nın başta Tuncay Özilhan olmak üzere tüm ekibinin hazır bulunduğu toplantıda şişenin tasarımını yapan Gamze Güven de vardı. Öğrendik ki Tanrıça Kibele'den esinlenilen ve şişenin 'Akdeniz kadınını' çağrıştıran formuna bizzat karar veren kadın müşteriler olmuş. (Bu arada bir dip not vermek gerekirse, Gamze Güven daha önce de rakı şişeleri tasarlamıştı. Orada ise ince belli bir kadını çağrıştıran şişeler bizzat erkek tüketicilerin onayından geçmiş!)
Seksi bir kadın formu değil de daha balık etinde bir kadını çağrıştıran şişelere bakıp Özilhan'a fikrini soruyoruz. "Evet daha seksi olabilirdi ama kadınlar istemedi" diyor gülerek.
Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi Başkanı Mustafa Tan'ın da bizlerle olduğu o akşam Türkiye'de kişi başı tüketiminin 1.5 litreyi niye aşamadığını da tartıştık. Neticede yanı başımızdaki Avrupa'da kişi başı yıllık tüketim 13 litrelere ulaşmış durumda. Anadolu Gurubu gibi büyük grupların zeytinyağı üretimine girmesi bu pazara büyük hareketlilik getirir mi, tüketimi artırır mı sanırım yakında göreceğiz. Yıllardır "Efes bizim göz bebeğimiz" diyen Özilhan'dan sonunda o akşam "Komili de bizim gözbebeğimiz olacak" lafını duyduk ama tabii hemen ekledi: "Efes'in 40 yıllık bir geçmişi var. Biz zeytinyağı işinde daha bir yıldır varız. Tüketimi de ihracatı da arttırmak hedefimiz. Türkiye'nin 150 milyon ağacı var, keşke 250 milyon olsa. Ama biz yaptığımız yatırımlarla sektörün önünü açacağız."

Çin=1.5 milyar damla!

Tuncay Özilhan, zeytinyağı ihracatındaki hedef ülkeleri anlatırken, doymuş pazarları değil, Rusya, Orta Asya, Balkanlar, Çin ve Hindistan'ı işaret ediyor ve Çin için biraz da espriyle karışık, "Birer damla alsalar, 1.5 milyar damla eder. Fena mı" diyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
BİZE ULAŞIN