Dünyanın en önemli moda tasarımcılarından biri olan Alman Karl Lagerfeld, Pirelli'nin 'mitoloji' temalı 2011 takviminin çekimlerini Paris'te yapmış ama takvimin lansmanı için Moskova seçilmiş.
O nedenle tüm dünyadan 300'e yakın gazetecinin yolu şu günlerde eksi 12'lerde müthiş bir soğuk yaşayan Moskova'ya düştü.
Pirelli'nin Moskova'yı seçme nedenini Başkan Marco Tronchetti Provera toplantı sırasında, 'Çünkü anlaşmamızı yaptık. Rusya'da yerel ortağımızla 2011'de lastik üretmeye başlayacağız' diyerek açıkladı. Yani aslında her yıl şaşaalı gala partisiyle adından söz ettiren Pirelli'nin takvim lansmanıyla iki kutlama birden yapılıyor Moskova'da.
Rusya, hızla gelişen ve büyüyen yapısıyla bütün şirketlerin olmak istediği bir pazar. Provera yatırım miktarından söz etmedi ancak biraz araştırınca öğreniyorum ki ilk etapta 3 milyon lastik üretecek şirket ama adetler büyüyecek.
Türkiye'de % 20 büyüyor!
Avrupa çok iyi bir yıl geçirmese de bu yıl Pirelli global olarak 5 milyar euro gibi iyi bir ciro bekliyor. Türkiye ise şirketin en çok büyüdüğü ülkelerden. Her ne kadar büyüyen Rusya şirketin yeni yıldızlarından biri olmaya adaysa da, bu yıl Türkiye'de yüzde 20 büyüyecek olan Türk Pirelli'nin cirosu 500 milyon euroyu bulacak.
F1 testi başarılı!
Zaten şu anda üretim olarak Pirelli'nin en büyük fabrikası İzmit'te. Mete Ekin'den öğreniyorum ki yılda 8 milyon lastik üreten İzmit fabrikasında üretimi 3 ay önce başlayan Formula 1 lastiklerinin testi geçen hafta Abu Dabi'deki pistte F1 pilotları tarafından test edilmiş. Pirelli sonuçtan çok memnun kalmış.