Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Yüzde 1'lik fiyat farkı STFA'yı Kuveyt'in en büyük projesine götürdü!

Türk müteahhitlerinin dünyada neden başarılı oldukları, zor projeleri zorlanmadan kaptıkları ve ülkeye döviz kazandırdıklarını son yaptığım Kuveyt seyahatinde tanıdığım Türk mühendis ve yöneticilerle bir kez daha anladım. STFA'nın İnşaat Grup Başkanı Mustafa Karakuş, Enerya Grubu Başkanı Aslan Uzun, İnşaat Grubu Başkan Yardımcısı Serkan Mısırlıoğlu, Proje Müdürü Serbülent Gürer, Finans Müdürü Zeki Yağdoğan bunlardan bir kaçı. Çoğu 76 yıllık şirkete öğrencilikleri biter bitmez girmiş ve şirketin projesi neredeyse gözü kapalı şartları kabul etmiş ve her ülkede çalışarak alınan projelerin çabucak bitirilmesine ön ayak olmuş. Sadece bu da yetmiyor tabii. STFA'nın şu anda çalıştığı 11 ülkede hissedarlardan yönetim kurulu üyeleri Alp ve Nur Taşkent'i de bizzat görüyorunuz. Kuveyt'te olduğu gibi. CEO Mehmet Ali Neyzi, Pakistan'dan zorlu bir seyahatle aramıza katılıyor ama o da hiç sorun etmiyor. Özetle yöneticiler sürekli ve zorlu bir seyahatten diğerine koşturuyor.

EN BÜYÜK İHALE
Kuveyt'te son iki yıldır yapılan en büyük inşaat ihalesini 490 milyon dolara bu ülkeye ilk kez giren STFA alınca ve temel atma dörenine Cumhurbaşkanı Abdullah Gül katılınca, bizim de yolumuz körfezin petrol zengini ülkelerinden 3.5 milyon nüfuslu Kuveyt'e düştü. Kuveyt'te Servis Limanları ve Genişletme İnşaatı Projesi'ninin temel atma töreninde Kuveyt Oil Company CEO'su Hashem S.Hashem ve akşam yemeğinde tanıştığım yardımcısı Hasan Bu Nayan da STFA'nın iş kalitesine övgüyü ve Türkiye ile iş yapmaktan duydukları memnuniyeti dile getirirken, öğreniyorum ki bu ülkede çok daha uzun süredir iş yapan ve ihalede STFA ile birlikte son ikiye kalan Hyundai fiyatı yüzde 1 daha pahalı verince Araplar kalitesini eşit buldukları STFA'yı seçmekte hiç zorlanmamış. Şimdi STFA, dev projeyi 38 ayda tamamlayacak.

SIRADA NE VAR?
STFA İnşaat Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Alp Taşkent, "Small Boat Harbours" projesi ile Kuveyt'e girmiş olmalarının önemine değinirken, önümüzdeki 5 yılda 25 milyar dolarlık yatırımla 2 rafineri daha yapacak olan Kuveyt'te yeni projelere de göz kırptıklarının sinyalini verdi. Ne de olsa STFA, deniz ve karada bugüne kadar çok güçlü projeleri hayata geçirdi ve limana hizmet verecek olan petrol yükleme iskeleleri başta olmak üzere denizle ilişkili tüm projelerde ve çevre ülkelerde çok deneyimli. 490 milyon dolarlık liman projesine gelince, Al Ahmedi Limanı'nın kapasitesi genişletilecek ve Abu Halifa'da yeni bir servis limanı inşaatı yapılacak. STFA yöneticileriyle çölün ortasında, denizin yanında kurulan şantiyeyi, kafamızda baretler ayaklarımızda 'safety shoes' denilen güvenli ayakkabı botlarla dolaştık ve mendireklerin koruma tabakasını oluşturacak olan Accropode adı verilen 7 ton ağırlığındaki dev taşların üretimini izledik. STFA bu taşlardan 26 bin tane üretecekmiş ve şekliyle müthiş iş gören bu taşların telif hakkı da dahil bir tanesi yaklaşık 1000 dolara mal oluyormuş. Şirket bu sayede daha büyük deniz araçlarına hizmet verebilecek. Kuwait Oil Company (KOC) 2020 yılında bölgeden her gün 3.26 milyon varil petrol çıkartmayı hedefliyor ve öyle görünüyor ki Türk şirketlerine büyük yatırım imkanları sunuyor bölge. STFA hali hazırda bugün 11 ülkede 13 proje yapıyor ve iş hacmi 1.3 milyar doları buluyor. Kuveyt'te aldığı yaklaşık 500 milyon dolarlık bu iş, işlerinin büyük bir kısmını kapsayacak. Hali hazırda Fas'ta 400 milyon dolarlık bir liman yapan şirket, Türkiye'de de İzmit Körfez Geçişi'ni ortaklarıyla birlikte yapıyor. Türkiye'de toplam iş hacmi 600 milyon dolar.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA