Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

“Türkiye’den lüks yaşam markası çıkardık”

Dünyanın önde gelen lüks markaları; mağazalarında, organizasyonlarında acaba nasıl oldu da birbiri ardına Türkiye'nin halıda önemli markalarından biri olan Stepevi'ni tercih etmeye başladı diye merak ediyordum ki Step Grup Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanı Cem Şengör ve Yönetim Kurulu Üyesi eşi Ayşegül Yürekli Şengör ile bir araya geldiğimde dinlediğim ilginç bir anekdotta cevabı buldum.
Son zamanlarda yağmurlar öylesine aşırı ki Avrupa'dan da sel baskınları sıklaşmaya başladı. İşte bu yağmurlardan birinde Christian Dior'un Cannes'daki mağazasını su basıyor ve yerdeki halılar da perişan oluyor. Böyle bir durumda, mağaza yönetimi bir aydan önce yeni halıları beklemiyorken Stepevi, bir haftada halıları değiştiriyor ve Dior için de bu hareket iki grup arasındaki ilişkileri hiç olmadığı kadar çok güçlendiriyor. Türk firmalarının siparişlere hızlı cevap verebilme kabiliyetlerine dair duyduğum ilginç anekdotlardan biri de bu oldu.
Şimdi öğreniyorum ki Dior'un yanı sıra Louis Vuitton, Cartier, Michael Kors gibi markaların halıları da Step'ten gidiyor. Sadece bunlar da değil, dünyanın tanınmış birçok otel zincirinin halılarının imzası da bu Türk markasına ait, hatta Victoria Beckham'ın New York'taki defilesinin halıları da Stepevi'nden gidiyor.
Zaten Step Grubu'nun yurtdışı açılımı ve önemli tasarımcı, mimar, iç mimar, lüks moda ve dekorasyon markalarına kişiye özel hizmeti çorap söküğü gibi büyüyor ve şimdi öğreniyoruz ki satışların yüzde 70'ini yurtdışı oluşturuyor. Step Grubu, markalarıyla Turquailty Projesi kapsamında devletten ofis ve mağaza desteği alıyor.
Dededen halı üreticisi olan Şengör ailesi, Stepevi markasıyla, Londra, Paris, Milano, New York ve Cenevre'den sonra 6'ncı mağazasını Almanya'nın en zengin bölgesi olarak bilinen Münih'te açtı. Bu kentteki mağazadan Step Grubu, Avusturya ve İsviçre pazarlarını da hedefliyor. Açılış günü mağazada Türkler'den ziyade hepsi önemli markaları temsil eden Alman misafirlerin olması Step Grubu'nun stratejiyi çok doğru oluşturduğunun göstergesi gibiydi.
Öyle görünüyor ki ekonomide sancılar yaşansa da katma değeri yüksek ürün üretenlerin ve iyi bir markayla stratejik pazarlarda stratejik noktalarda olabilen Türk markalarının önünde hiç bir engel yok. Cem Şengör'den öğreniyorum ki Step Grubu, içeride yüzde 20 büyümüş geçen yıl, bu yılki büyüme yüzde 30'ları bulacakmış. Ayşegül Yürekli Şengör, içeride verimsiz 3 mağazayı kapattıklarını ve bu yıl 3 yeni mağaza açarak ciroyu yukarı çektiklerini söylüyor. Step Grubu bu yıl 160 milyon liralık bir bütçeye ulaşmayı hedefliyor. Step Grubu'nun içeride 4'ü Stepevi ve 10'u da Step olmak üzere 14 mağazası bulunuyor.
Isparta'da 200 kişinin çalıştığı ve Avrupa'nın ve Ortadoğu'nun en büyük entegre tesisine sahip olan grup ayda 20 bin metrekare, yılda 250 milyon metrekare lüks halıyı tamamen robot teknolojisiyle üretiyor.
Hedefe gelince... Step Grubu'nun yurtdışı macerası 6 başarılı mağazayla bitecek gibi görünmüyor. Cem Şengör, Hong Kong, Singapur, Shangai, Los Angeles, Miami, İspanya'nın önümüzdeki dönemde mağaza açmayı düşündükleri noktalar arasında olduğunu söylüyor. Şengör, "Biz Türkiye'den bir lüks yaşam markası çıkarabildiğimizi yurtdışında önemli noktalarda mağaza açarak gösteriyoruz" diyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA