ŞELALE KADAK ŞELALE KADAK

‘Turist cirosu temmuzda yüzde 115 arttı’

Perakende sektörünü özellikle de alışveriş merkezlerini (AVM) epeydir Körfez ülkelerinden gelen turistlerin ihya ettiğini biliyoruz. Ekonominin durgun olduğu günlerde dahi önde gelen alışveriş merkezlerinin cirolarında hatırı sayılır bir büyüme yaşanıyor. Öyle ki temmuz ayında kimi perakende gruplarının satışlarında yüzde 115 gibi çok büyük oranlı artışlar yaşandığını öğreniyorum.
Turistlerin cirodan aldıkları pay birden artmaya başlayınca, Türkiye'nin önde gelen perakende ve lüks markaları, turist ölçümlemesi yapan şirket içinde özel departmanlar da kurarak özel kampanyalara yönelmişler.
Örneğin bu yıl mart ayından itibaren satışlarda önemli artışlar yaşadıklarını bizzat Boyner Grup Perakende Operasyonlarından Sorumlu Başkan Yardımcısı Elif Çapçı'dan duyuyorum. Çapçı, "Turistlerin cirodaki payı toplamda yüzde 10'u geçmeye başladı. Temmuz ayında bir önceki yılın aynı ayına göre turist cirosu yüzde 115 gibi büyük bir oranda artış gösterdi. Cirodaki payı da yine temmuzda yüzde 25'e ulaştı" diyor. Turistler daha çok Katar, Kuveyt, Suudi Arabistan'dan olmakla birlikte Azerbaycanlı ve Rus turist grupları da 2017 yılında Türkiye'deki perakende sektörüne can simidi olmuş durumda.
Öyle görünüyor ki Katar Kraliyet Ailesi'nin desteklediği Katar'ın en büyük yatırım fonlarından biri olan ve İtalyan moda devi Valentino'nun ardından geçtiğimiz aylarda Fransız moda devi Balmain'i de satın alan Mayhoola'nın yüzde 42.7 oranında ortak olduğu Boyner Perakende ve Tekstil Yatırımları'nın Türkiye'deki yatırımları da bu nedenle dur durak bilmiyor. Beymen geçen yıl 1.1 milyar lira ciro yapmıştı, bu yıl 1.3 milyar liralık ciro hedefine ulaşacak.
2015 yılında 885 milyon liralık bir yatırım yaptığı Boyner Perakende'ye, Mayhoola bu yıl da 173.1 milyon lira daha yatırarak hissesini yüzde 12 oranında artırmıştı. Elif Çapçı yakın hedeflerinde yurtdışında mağaza açma planları olduğundan ve İran pazarını incelemeye aldıklarından söz etse de grup şu sıralar Türkiye'de art arda büyük mağazalar açıyor.
Örneğin Bağdat Caddesi'nde daha önceki mağazanın neredeyse beş katı büyüklüğünde 5 bin metrekarelik bir alanda yeni bir Beymen mağazası önümüzdeki günlerde kapısını açacak. Elif Çapçı, bu yıl toplamda 50 milyon liralık mağaza ve online için yatırım yapacaklarını ve bunun 20 milyon lirasını İstinyepark ve Zorlu Center mağazalarından sonra en büyük 3'üncü mağazaları olan Bağdat Caddesi'ndeki bu yeni mağazaya harcadıklarını söylüyor.
Bu arada Bağdat Caddesi'ndeki hareketlenme de gözlerden kaçmasın. Lüksün önde gelen isimlerinden Chanel de yeni mağazasıyla caddede boy gösteriyor. Şimdi öğreniyorum ki Zorlu AVM'nin içinde yer alan Eataly de Bağdat Caddesi'nde restoran açmaya hazırlanıyormuş.
Diyeceğim o ki Türkiye 2017 yılına hiç de iyi başlamadı ancak şu anda ekonomide yeni yatırım haberleri aldığımız, büyüme haberleri duyduğumuz bir dönem yaşamaya başladık.
BİZE ULAŞIN