Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Dünya devi Türkiye yatırımını MAPIC’te açıkladı!

Perakende sektörünün moralini yükseltecek haber, Fransa'nın Cannes şehrinde düzenlenen Perakende ve Gayrimenkul Fuarı MAPIC'ten geldi.
Türk markalarının hızla yurtdışına açıldığı ve MAPIC'te de güçlü taraflarını sergilediği bir dönemde, Türkiye'ye yabancı yatırımcının ilgisinin olup olmadığını herkes merak ediyor.
İşte bu yüzden 'Designer Outlet' konseptinde, yani ünlü markaların indirimli ve avantajlı fiyatlarla müşteriyle buluştuğu alışveriş merkezlerinde, dünyanın bir numarası sayılan McArthurGlen Grubu'nun, Türkiye'de yatırıma karar verdiğini Fransa'dan tüm dünyaya duyurmasının önemi büyük.
Aynı alanda faaliyet gösteren ve New York'taki Woodbury başta pek çok ünlü 'designer outlet'in de sahibi olan ABD'li dünya devi Simon Group'un da ortağı olduğu McArthurGlen Grubu, uzun bir süredir pazar araştırması yaptığı Türkiye'ye Vialand ve Venezia Mega Outlet gibi markaların sahibi Gürsoy Grubu'yla giriyor. Yeni yatırımın dünya lansmanının yapılmasından hemen sonra MAPIC'te Gürsoy Grubu'na ait Vialand ve Venezi'nın Genel Müdürü Cenk Hayırlıoğlu, CFO Murat Saraç ve Gürsoy Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Fatih Gürsoy ile buluşup projenin detaylarını konuştuk.
Cenk Hayırlıoğlu, Vialand'ın yanına yaptıkları gölet alanında projelendirdikleri yatırımın 50 milyon euroya mal olacağını söylüyor. Türkiye'nin ilk 'Designer Outlet' yatırımında, dünya genelinde 27 outlet'i bulunan McArthurGlen'in Geliştirmeden Sorumlu Yönetim Müdürü Mike Natas'ın basın toplantısında, İstanbul'un potansiyelini, şehre gelen 12 milyon turistin yaptığı 7.5 milyar dolarlık alışverişle göstermesi ilginçti.
Natas'a göre, yatırım bölgesine 90 dakika mesafede olan ve en son modayı takip ederek kaliteli markalara ucuza sahip olmak isteyen 18 milyondan fazla potansiyel müşteri var.
Öğreniyoruz ki 2019'un ilk çeyreğinde kapılarını açması planlanan ve 'yalı evler' mimarisine sahip alışveriş merkezinin ilk etabı 22 bin metkeralik bir alanda yapılacak ve 100'den fazla marka katılacak.
Cenk Hayırlıoğlu da İstanbul'a gelen turistlerin yüzde 60'ını hedeflediklerini söylediği yatırımdan ciro beklentilerinin ilk yıllarda 200 milyon euro civarı olacağını söylüyor.
McArthurGlen, Türkiye'de yapacağı bu yatırım bölgede de yaptığı ilk yatırım olma üzelliğini taşıyor ve şirket Türkiye'den hem Ortadoğulu turistleri hem de Uzak Doğulu turistleri hedefliyor.
Tarihi eser restorasyonunda uzmanlaşan ve Süleymaniye Camii, Bebek'teki Mısır Konsolosluğu gibi pek çok önemli yapının restorasyonunu yapan ve şimdi de Huber Köşkü'nün restorasyonuna devam eden Gürsoy Grubu aynı zamanda yeni projenin inşaatını da yapacak. Murat Saraç, hayata geçirdikleri projeleri McArthurGlen'in çok beğendiğini ve bu nedenle inşaat işini başka bir şirkete vermek yerine kendilerini tercih ettiğini söylüyor.
McArthurGlen ve Gürsoy, projenin Türkiye tanıtımını ay sonunda gerçekleşecek olan Perakende Günleri'nde yapacak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA