Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Tofaş fabrikasından izlenimler

Yerli otomobil üretiminde ilk başta gözler Türkiye'nin en büyük 3'üncü sanayi kuruluşu olan Tofaş Otomobil Fabrikası ve Ford'un bünyesinde yer aldığı Koç Holding'e çevrilmişti. Ancak bir süre sonra anlaşıldı ki Koç Grubu'nun hem dünya devi Fiat Chrysler hem de öteki dev Ford ile çok ciddi ortaklıkları söz konusu ve böyle bir projeye Koç Grubu sıcak baksa dahi bu teknik olarak mümkün değil.
Cumhurbaşkanı Erdoğan da bu durumu bildiğinden olacak ki bu konuda Koç Grubu'nun üstüne hiç gitmedi ama Türkiye'nin yerli otomobil sevdasına olan inancından da bir adım geri atmadı ve sonunda Türkiye'nin önde gelen diğer kuruluşları işbirliği yaparak bu önemli proje için düğmeye bastı.
Bu girişin sebebine gelince... Geçtiğimiz günlerde kapılarını artık halka da açan Bursa'da kurulu Tofaş Otomobil Fabrikası'nı TOFAŞ CEO'su Cengiz Eroldu ile uzun aradan sonra yeniden gezme fırsatı yakaladım ve Türkiye için 50 yıl önce kurulan bu fabrikanın ne anlama geldiğini bir kez daha gördüm.
Artık salı ve perşembe günleri iki seans halinde dileyen herkesin kayıt yaptırarak, bir otomobilin üretimindeki boya atölyesi ve Ar-Ge dışındaki tüm süreçleri yakından görmesinin yolunu açan Tofaş, saç parçalarından bir otomobile giden serüveni herkesle paylaşmaya başladı.
Sadece Bursa'nın değil Türkiye ekonomisine, istihdamına, ihracatına, büyümesine büyük katkı yapan fabrika, geçen yıl Türkiye'de en çok üretim yapan fabrikası unvanının sahibiydi, bu yıl da yaklaşık 400 bin adet araç ile üretimde rekor kırıyor. Daha da ilginci 2011'de Fiat'ın Chrysler'i almasının ardından Amerika pazarlarına erişimi de kolaylaşan Tofaş, Fiat Chrysler Automobiles dünyasında yani Amerika ve Avrupa'da da tüm fabrikalar içinde, 2016'da bandından en çok aracın çıktığı fabrika unvanına sahip oldu. Diyeceğim o ki Türkiye'de Koç Grubu'nun 50 yıl önce yapmış olduğu ve CEO Eroldu'nun 'dünyada benzeri olmayan bir ortaklık' olarak belirttiği bu işbirliği Türkiye için büyük anlam ifade ediyor. Fabrikada üretilen Fiat Egea Sedan'lar Meksika'ya Dodge Neon model adıyla, Suudi Arabistan ve civar ülkelere de Dodge markasıyla ihraç ediliyor. 7 farklı markaya üretim yapılan fabrikadan 80 ülkeye yapılan ihracatın Türkiye'nin büyümesine katkısı takdire şayan.
Fabrikada 853 robot insanlarla birlikte uyum içinde çalışıyor. Tofaş, Avrupa Komisyonu çatısı altında yer alan Ortak Araştırma Merkezi'nin 2016 Ar-Ge yatırımları Skor Listesi'nde yaptığı 182.5 milyon liralık Ar-Ge yatırımıyla Türkiye'den katılımda ilk sırada yer alıyor. Öğreniyoruz ki 2016'da bir önceki yıla oranla patent başvurusu sayısında yüzde 33'lük bir artış olmuş ve 141 adet yeni patent başvurusu gerçekleşmiş. Patent sayısı da son 3 yılda yüzde 400 oranında artmış.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA