ŞEREF OĞUZ ŞEREF OĞUZ

TRT World küresel yayın markamız

Tarihin coğrafi mihverinde dünyanın tam ortasına gelmiş Türkiye, bunun hem tehdit hem de fırsatlarıyla yüzleşiyor.
Misal dünyada en fazla yere uçan havayolunun THY olması tesadüf değil. İbni Haldun'un dediği gibi "coğrafya kader" ise bu fırsatları, fuarcılık, enerji, finans, medya gibi alanlarda değerlendirmek, hem akla hem çağa yakın bir düşüncedir.
TRT World, bu düşüncenin var ettiği bir proje... Dünya çapında TRT'yi ve dolayısıyla Türkiye'yi temsil eden kanalımız oldu. İngilizce ve haber ağırlıklı TRT World, 30 Haziran 2015'ten bu yana yayında...
BBC, Bloomberg, CNN ve El Cezire gibi kanallarda çalışmış tecrübeli ekran yüzleri yanı sıra kendi insan kaynaklarını geliştiren yapıya kavuşmuş.
TRT World Başkanı ve TRT Genel Müdür Yardımcısı İbrahim Eren'in kahvaltılı tanıtım toplantısında paylaştığı bilgiler, yukarıda sözünü ettiğim "küresel arenada bölgenin hâkimi" yayıncılığımızın müjdesini veriyor.
Kanal, 32 ülkeden 200'den fazla yayıncı ile bizi dünyaya taşıyor ve Londra, Washington, Singapur'da kendi stüdyolarını kuruyor. Haber Koordinatörü Fatih Er "Suriye dâhil her sıcak bölgede, dinamik habercilik yapıyoruz" diyor. Kanalın Editoryal Müdürü Resul Serdar Ataş, üst düzey yayın standardı ve modern ekranıyla yabancılardan büyük beğeni aldıklarını belirtiyor.
Kanal Başkanı İbrahim Eren'in dikkat çektiği bir konu, bana göre hayati derecede önemli: "Biz olaydan ziyade insani duyarlılığa odaklandık. En nitelikli ve ilham verici haberi burası aktarırken, bölgenin yayın üssü haline gelmeli ve patlayan bombadan ziyade orada etkilenen insanın duygularının yansıtıcısı olmalıyız." 18 saat haber, 6 saat programla yola çıkmış TRT World, doğru zamanda, doğru zeminde ve vakti gelmiş ihtiyacı karşılamak için hayatımızda...
Biz içeridekiler bilmiyor olabiliriz fakat küresel arenada bizi yansız, ziyansız dünyaya anlatmakta hayati role sahip.
CNN'nin yarım asırda geldiği, El Cezire'nin yıllardır gayretiyle vardığı yerin henüz berisinde olsa da TRT World'e verilecek desteğin sürdürülebilir olması halinde tıpkı THY gibi küresel yeni bir marka sahibi olabileceğiz.
BİZE ULAŞIN