ŞEREF OĞUZ ŞEREF OĞUZ

Otomobilde beşi’biyerde

Hafta başı Bakü- Tiflis- Kars Demiryolu ile Kuşak- Yol'da tarihi adım attık. Dün de Külliye'de atılan imzalarla Türkiye'nin otomobili, 5 babayiğidiyle yola çıktı bile... "Yerli oto intihardır" sözlerini sarf edenlere muhteşem bir cevap gelmiş oldu.
5 yıl öncesini hatırlıyorum; Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın çağrısı şuydu: "Yerli marka otomobili yapacak babayiğit arıyorum." On kereden fazla yazdım, yerli otoda "baba" ile "yiğidi" bir arada bulamazsınız, boşuna aramayın. Zira bizdeki "babalar" yiğit değil. Ancak "ekonomik intiharı" göze alacak kadar "yiğitleri" pekâlâ baba yapabiliriz.
Yaptık ta... Dün beşi'biyerde değerinde 5 altın adam, 2021'de ilkine Cumhurbaşkanı'nın talip olduğu yerli otomobili, 2021'de "yollara çıkarmak" için yola çıktı bile. Zaten bunu otomotivin mevcut babalarından bekleyemezdik. Niye mi?
Öykü şu: İnsanoğlu bilgisayarı, Edison'un şirketi General Electric'ten bekliyordu. Fakat bunu IBM üretebildi. Yazılım çağında işletim sistemi IBM'den bekleniyordu, bunu Microsoft yapabildi. Internet döneminde bunu Microsoft değil, Google başarabildi. Sosyal medya döneminde ise çözüm Google'dan değil, Facebook'tan geldi.
Anlatmak istediğim, her yeni dinamizm, beraberinde "zihni bu yönde düşünen" insanlar tarafından gerçekleştirilebiliyor. Bunu yapabileceği beklenen "en büyük" olandan değil! Çünkü "en büyük" olanın zaten kendi odağı vardır.
Türkiye'de yerli otomobil üretmek için kimseyi ikna etmek zorunda olmadığımızı anladık. Zira içimizde, Türkiye'ye inanmamışlarımız, ikna edilmişlerimiz vardı. Hatta "ikna"dan öte, üretip satışa hazır hale getirenlerimiz dün aynı fotoğraf karesinde "buradayım" diye haykırdı.
Mevcut babaları ikna etmeyi bekleyecek lüksümüz yoktu zaten. Çünkü otomotiv, herhangi bir sektör değil. Bir ülkede otomotiv varsa, çok şey var demektir. 1937'de dünyanın en iyi otosunu üreten Mercedes'i 1938'de dünyanın en iyi tankını üretirken bulduk. 1937'de dünyanın en lüks otosunu üreten Rolls Royce'u, 1938'de dünyanın en iyi savaş uçağını üretirken bulduk.
3 tarafı deniz, 4 tarafı sorun dolu bu coğrafyada, kendi teknolojimizi inşa edeceğimiz Türkiye'nin otomobili, bize savunmadan uzaya dek pek çok endüstride yeni zenginlik alanları oluşturacak.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın dün dediği gibi, "Mesele sadece otomobil değil" ve daha güçlü Türkiye için "iddiamız yoksa kanatlarımız olsa da uçamayız." Fakat artık iddiamızı dün tescil ettik ve şimdi otomobil kanatlarımızı inşa ediyoruz.
BİZE ULAŞIN