Acaba tutmayan fren üretim hatasından mı, yoksa bakımsızlıktan mı kaynaklanıyor? Bu soruyu Otomotiv Sanayicileri Derneği (OSD) Genel Sektreteri Prof. Dr. Ercan Tezel yanıtlıyor:
"Türkiye, gümrük birliği ile birlikte motorlu araçların üretiminde teknik olarak AB mevzuatına uygun hale geldi. Üretimde araçlarla ilgili sorun görülmüyor. Trafik Kanunu, araçların teknik ve küresel mevzuata uygunluğuna ve araçların trafiğe çıkarken niteliklerini ömür boyu koruyacaklarına bakıyor. Yani, kamunun araçları denetleyeceğini öngörüyor. Fakat 1983'den bu yana ciddi denetim yapılmadı. Biz de sıkıntı yaşadık. Neyse ki sistem özelleşti. Sıkıntılar aşılıyor."
İş, gelip denetime dayanıyor,
Karayolları, TÜVTÜRK'ün imtiyaz haklarını 20 yıllığına devretti. Üç ortak yola devam ediyor. Doğuş Holding, Alman TÜVSÜD ve İngiliz fonu Bridgepoint...
Üç ortağın hisseleri eşit, yüzde 33. İşe, 1 milyar dolar yatırılmış, 553 milyon dolar özelleştirme parası, geri kalan 185 istasyon ve yazılım parası.