Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YEŞİM TABAK

Seni değil, resmini sevdim

"İstemiyorum seni. Ben senin yalnız resmine âşığım." Bazı filmleri izledikten sonra, Sevmek Zamanı'nda (1965) Müşfik Kenter'in Sema Özcan'a sarf ettiği bu sözleri ödünç almak gerekebiliyor. Dergilerde gördüğünüz bir film karesinin veya izlediğiniz bir fragmanın, filmin kendisinden çok daha cazip olma ihtimali her zaman yüksek. Daha doğrusu, bıraktığı 'ilk intiba'ya âşık olduğumuz filmlerin karşımıza ne çıkaracağı belirsiz. Fantastik Gana filmlerinin, elle çizilmiş afişlerindeki kadar cazip olmadığına dair önyargılar edinmek için, 15 dakikalık bir Youtube seyri yetmişti. Tarantino'nun favori filmleri hakkındaki bir kitapta resmini görüp de peşine düştüğüm Le Samourai (1967) ile Zombie Flesh Eaters (1979) ise, hayal kırıklığına hiç mahal vermemişlerdi. Hakikaten de Le Samourai'daki Alain Delon'un gizemi ve draması kitapta göründüğü kadar sahici, Zombie Flesh Eaters'daki plastik makyaj ve zombi atakları fotoğraftaki kadar 'kanlı canlı' çıktı. Tarantino ile Rodriguez'in ortak projesi Grindhouse'un (2007) sağına soluna serpiştirmek için çekilen sahte fragmanlar da, iştah kabartma konusunda son derece başarılı oldu. Olmayan filmlere fragman çeken beş yönetmen de, 70'lere rastlayan çocukluklarındaki sinema anılarını güzelce süzmüştü. Rodriguez'in 'olmayan film' Ustura / Machete'ye çektiği sahte fragman, bu hafta 'oldurulmuş' haliyle sinemalarda. Kağıt üstünde her şey, en az fragmandaki kadar eğlenceli duruyor. Oyuncu kadrosu da epey gösterişli: 'İcabında adam döven' sert kız rollerinde inandırıcı görünen nadir aktrislerden Michelle Rodriguez, göçmen düşmanı psikopat rolünde Don Johnson, kankası Teksas senatörü olarak Robert De Niro, 'ödül kız' niyetine Jessica Alba, 70'ler ve 80'lerin efsanevi plastik makyaj uzmanı Tom Savini... Başrolde, Desperado'dan bu yana Rodriguez'in daimi tayfasında yer alan, 'yaralı yüz'ü, dövmeleri ve 'ülkücü' bıyıklarıyla suçlu rollerinin aranılan adamı Danny Trejo var; ateşli silahlardan ziyade palayla öldürmeyi seven bir adamı canlandırıyor. Birileri onu pis bir işin içine sürükleyip sırtından bıçaklamış ve haliyle, şimdi de intikam zamanı. Fragmandaki hırıltılı erkek sesinin belirttiği gibi, "Maşete'yi kiraladıysanız, iyisi mi kötü adam siz olmayın... Maş-şe-teee...!" Ustura'nın şuursuz bir B-film ruhuna dair vaatleri, bu tür aksiyonlara az biraz ilgi duyan herkesi baştan çıkarabilir. Hem bugüne dek yan rollerde kalan ve beyazperdede genç kadınlarla fink atmaya fazla fırsatı olmayan Danny Ağabeyimize bir kıyak yapılmasını da, hepimiz isteriz. Ama açıkçası, birkaç hafta önce gösterime giren Cehennem Melekleri / The Expendables'daki 'eski aksiyon yıldızları zirvesi'ne katılmak üzere yoldaymış gibi görünmesini, istemeyebilirdik. Hedeflenen ihtiyar delikanlı karizması, senaryonun Machete'ye sık sık 'yarma' muamelesi yapmasıyla kesintiye uğruyor. Rodriguez'in çocuksu komiklik anlayışına uygun bir durum aslında. Tabii mayasını her zaman tutturamıyor. Bir Zamanlar Meksika'da (2003) ve Ustura'da olduğu gibi, uçuk fikirleri yan yana dizmekle yetindiği de oluyor. Grindhouse için çektiği Dehşet Gezegeni'nde, makineli tüfekler, dövmeli adamlar ve durduk yere soyunuveren kadınlarla dolu bir film evrenine dair tüm hayal dünyasını, perdede olduğu gibi canlandırmıştı. Ustura'da o hayaller, fragmanda 'değinilen' başlıklar olarak kalmış. Maalesef tam anlamıyla B sınıfı bir 'döküntülük' de söz konusu değil. O halde Ustura'yı yine bir Müşfik Kenter repliğiyle uğurlayalım: Hayır, benimle resminin arasına girme.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA