TURKCELL İMSAKİYE
TURKCELL İLE RAMAZAN
UFUK SANDIK UFUK SANDIK

İkinci ÖTV dönemi hayal kırıklığı yarattı

İkinci ÖTV dönemi, birinci ÖTV dönemi gibi ses getirmedi. Ne tüketici, ne otomotivci memnun oldu. 30 Eylül'e kadar sürecek olan 3.5 aylık ikinci ÖTV döneminde, 1600 cc altı otomobillerde yüzde 18'e düşmüş olan ÖTV 9 puan kadar arttı. ÖTV oranındaki artışın etkisiyle, otomobil fiyatları yüzde 7.7 yükseldi. Fiyatlar cazibesini yitirince tüketici, otomobil bayilerine uğramaz oldu. Müşteri trafiği ve satışlar bir anda bıçak gibi kesildi. ÖTV indiriminin eskisi gibi devam edeceği beklentisi içindeki otomotiv firmaları ise fazla belli etmeseler de büyük hayal kırıklığı yaşadı. Ancak, bunu yüksek sesle söylemekten çekiniyorlar. Çünkü sorunlarını dinleyen ve çözüm bulmaya çalışan Ankara'yı gücendirmek istemiyorlar. İkinci ÖTV döneminin, pazara küçük bir katkı sağlayacağı düşünülüyor. Özellikle yaz döneminde işlerin daha da kötüye gitmesinden endişe ediliyor. Çünkü, Ramazan ve dini bayramların da etkisiyle ciddi bir yavaşlama olacak. Yeni model yılı itibariyle Ağustos ayından itibaren pazarda bir hareketlilik yaşanacak olsa da, bunun etkisi sınırlı kalacak. Bu dönemde Mart-Haziran aylarına göre satış potansiyeli azalacak. Otomotivcileri asıl korkutan ise kış dönemi…. Gelecek yıl projeksiyonlarını yapabilmek için kalıcı tedbirler istiyorlar. Bunların arasında da ÖTV'deki indirimi kalıcı hale getirilmesi ve hurda teşviki yer alıyor. Bence hurda teşvikinin tam sırası... Hurda teşviki ile yaşlı araçlar trafikten çekilir. Böylece bu araçların hem çevreye hem de ekonomiye verdikleri zarardan kurtulunur. Ayrıca, yeni araç satışıyla pazar canlanır, otomotivde çarklar hızla dönmeye başlar.

BİZE ULAŞIN