UFUK SANDIK UFUK SANDIK

Otoda 2010 model yılı kandırmaca mı?

Ağustos'la birlikte otomotivde model yılı değişikliği gerçekleşti. Yani, Ağustos'tan itibaren otomobiller 2010 model yılı olarak satılmaya başlandı. Ancak, otomotivde model yılı kafaları karıştırmaya devam ediyor. Çünkü, mevcut kanunda model yılıyla birlikte aracın ruhsatında yazan tarih dışında hiçbir şey değişmiyor.
Türkiye'de model yılı, aracın üretim tarihine göre tespit edilmiyor. 2008'de üretilmiş bir araç bile uygunluk belgesi alarak 2010 model olarak işlem görebiliyor. Çünkü 1 Haziran'dan sonra düzenlenen ve trafiğe kayıt ve tescillerinin 1 Ağustos'tan sonra yapılması şartı ile araç bir sonraki yılın modeli olarak belirleniyor. Uygunluk Belgesi için Türkiye'de ithal yolu ile gelen motorlu araçlar için "Gümrük Beyannamesi Tescil" tarihi, Türkiye'de imal veya monte edilen motorlu araçlar için "Fabrika Çıkış Sevk İrsaliyesi" esas alınıyor. Buna göre araçların model yılı belirleniyor.

Kanun izin veriyor

Bazı firmalar model yılıyla birlikte araçlarında bazı değişikliklere gidebiliyor. Motor seçeneklerinde ya da donanımlar da yenilikler yapabiliyor. Müşteriye model yılıyla birlikte birçok yenilik sunabiliyorlar. Ancak, çoğu marka hiçbir değişiklik olmadan aracını yeni model yılıyla birlikte satışa sunuyor. Kanun izin veriyor. Otomotiv firmalarının çoğu da uyguluyor. Tüketici de ağustos ayını bekleyip, otomobilini bir yaş daha genç alıyor. Satın aldığı otomobilin ruhsatında 2010 model yazmasını yeterli buluyor. Sadece otomobilin yaptığı prime bakıyor.
Acaba otomotivde model yılı bir kandırmaca mı?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
BİZE ULAŞIN