UFUK SANDIK UFUK SANDIK

Türkiye'de kriz sonrasına hazırlık başladı

ABD'de patlak veren ve tüm dünyayı etkisine alan krizin ne zaman biteceği tartışıla dursun, Türkiye'de otomotiv sektörü için krizin sonuna gelindi. Yanlış anlaşılmasın. Kriz henüz tam anlamıyla bitmedi. Üretim ve ihracattaki düşüş sürüyor. İç pazarı canlandırmak için birbiri ardına kampanyalar düzenleniyor.
Ama tüm bu olumsuzluklara rağmen, otomotivde son günlerde büyük bir hareketlilik yaşanıyor. Firmalar el değiştiriyor, yeni yatırım kararları alınıyor. Askıya alınan projelerde düğmeye basılıyor. Yani sektör kriz sonrasına hazırlık yapıyor. Bu da krizin dibe vurduğunu, çıkışın yakın zamanda başlayacağı sinyallerini veriyor.
Örneğin, Ortadoğulu ALJ Grup 85 milyon dolara Sabancı'nın Toyota'daki hisselerini satın aldı. Bir o kadar daha yatırım planlıyor. Türkiye'nin lider markası olmayı hedefliyor.
Bayraktar Grubu yaşanan krize rağmen distribütörlüğünü üstlendiği lüks otomotiv markası Infiniti için İstanbul İstinye'de showroom açtı.
Hyundai, i20
modeli için Türkiye'yi seçti. Firma 75 milyon dolarlık yatırım planlıyor.
Ford, krizle birlikte askıya aldığı Transit'i yenileme projesinde düğmeye bastı. Yenilenen Transit 15 aylık bir gecikmeyle 2012 yılında satışa sunulacak. Ford Otosan, yeni Transit projesinin yatırım tutarını yıl sonunda açıklayacak.
Oyak Renault ve Tofaş ise kriz sonrasına şimdiden hazır. Her iki firma da kriz öncesinde başlattıkları yatırımları tamamladılar. Tofaş, Doblo'yu 400 milyon dolara baştan aşağıya yeniledi.
Oyak Renault da Türkiye'nin en çok satan Megane Sedan modelini krize rağmen yeniledi. Megane Sedan Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtıldıktan sonra yollara çıkacak.
Krizde fren yapan otomotiv sektörü yeniden gaza bastı. Yani tünelin sonundaki ışık göründü. Krizi kazasız belasız atlatmaya çalışan otomotivciler, şimdi kriz sonrasına hazırlık yapıyor. Otomotivdeki yatırımlar, iyi
günlerin habercisi…

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
BİZE ULAŞIN