Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Başrolü kaçırıyoruz Türkiye yine seyirci oluyor

Elektrikli otoları ilk kez bilimkurgu filmlerinde izledik. Sonrasında beyazperdeden yollara indiğini, ütopik olmaktan çıktığını gördük. Yakın bir gelecekte ise hayatımızın bir gerçeği olacak. Çünkü otomotiv dünyasında yeni bir dönem başlıyor. Kurallar yeniden yazılıyor. Çevreci kaygılar ve ekonomik krizle şekillenen bu kuralların en tepesinde, çevreyi kirletmeyen, kullanım maliyeti ucuz elektrikli otomobiller yer alıyor.
Yapılan araştırmalara göre yaklaşık 20 yıl daha benzinli ve dizel motorlu araçlar üretilmeye devam edecek. Motorlu araçların üretim adetleri elektrikli araç teknolojisi geliştikçe, düşerek azalacak. En sonunda da yüzde 100 elektrikli araç üretimine geçilecek. Şu anda elektrikli araç teknolojisinde bazı eksiklikler var. Batarya kapasitesi, şarj süresi ve performans problemleri elektrikli otomobillere olan talebi kısıtlıyor.

2020'de seri üretim

Tahminlere göre 2020'ye kadar elektrikli otomobillerin seri üretimine başlanacak. Bu tahmin daha önce 2030 yılıydı. Ancak elektrikli araçların yüksek adetli seri üretimi için hükümetlerin teşvik ve vergi sistemlerini yapılandırması, ayrıca altyapı çalışmalarını tamamlaması gerekiyor. Ama geleceği gören birçok ülke, bu konuda çalışmalara başladı bile.
Çin başta olmak üzere; AB ülkelerinde hem Ar-Ge hem de elektrikli araç satışlarını teşvik edecek sistemler kuruldu. Çin araç üretimi ve altyapı sistemleri için fon ayırırken, Japonya batarya teknolojilerini ciddi şekilde destekliyor. Almanya 2011'e kadar elektrikli araçlar, yeni enerji kaynakları, Ar-Ge ve batarya üretiminin geliştirilmesi için 500 milyon euro fon ayırdı. Almanya'nın 2020 hedefi 1 milyon elektrikli araç üretmek.
Türkiye dışındaki ülkeler şimdiden elektrikli araçların altyapısını oluşturmak için yol haritasını hazırlamış. Biz ise 'Türk otomotiv sektörünün geleceği elektrikli otomobillerde' söylemine takıldık kaldık. Türk tasarımcı Murat Günak'ın Mindset elektrikli otomobil projesinin fizıbıl olup olmadığını tartışıyoruz. Bugün otomotiv altyapısı bile olmayan ülkeler elektrikli otomobil teknolojisi konusunda çalışırken, biz izlemekle yetiniyoruz. Geleceğin otomotiv dünyasında önemli bir oyuncu olma fırsatını kaçırıyoruz.
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği Genel Sekreteri Özlem Gülşen'in yorumu konuyu çok güzel özetliyor:
"Ayağımıza gelen fırsatı tepip, her şey olup bittikten sonra yine kalkan gemide bilet bulamayacağız."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA