UFUK SANDIK UFUK SANDIK

Oto tercihinde Amerikalılara benzemeye başladık

Türk otomobil severler, Amerikalı otomobil severlere benzemeye başladı. Son yıllarda otomobil tercihlerinde yaşanan değişim, bu yorumu yapmama neden oldu.
ABD'de tüketiciler otomatik vitesli araçları tercih ederler. Otomatik vitesi olmayan bir aracın (Bazı örnekler hariç) satış şansı sıfırdır. Hatta zengin Amerikalı müşterileri için, düz vitesli araçlarını sipariş üzerine yüz binlerce dolar karşılığında otomatik vitesli olarak üreten süper lüks markalar bile var.

YÜZDE 12 ARTTI

Türkiye'de de son yıllarda otomatik vitesli araçlar büyük talep görmeye başladı. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, otomatik vitesli araç satışları 2009 Ocak-Kasım döneminde geçen yıla kıyasla yüzde 12 oranında arttı. Kasım sonu itibariyle toplam 89 bin 393 adet otomatik vitesli araç satıldı. 2009 yılı Ocak-Kasım dönemine göre binek araç satış adetleri geçen yılın aynı dönemi ile kıyaslandığında, tüm segmentler içindeki otomatik şanzımanlı araç satışlarının payı yüzde 28'den yüzde 29'a yükseldi. Bu oran, daha önceki yıllarda yüzde 20'nin altında seyrediyordu. Son yıllardaki yükseliş trendi Türk tüketicilerin her geçen gün otomatik vites tercih ettiklerini açıkça ortaya koyuyor.

KADIN SÜRÜCÜLER
Özellikle yoğun trafiğin olduğu büyük şehirlerde konfor için otomatik vites tercih ediliyor. Kadın sürücüler, erkeklere göre daha fazla otomatik vites istiyorlar.
ODD'nin rakamları özellikle lüks ve süper lüks araçlarda otomatik vitesi tercih edildiğini gösteriyor. Türkiye'de en çok satan B ve C segmentinde otomatik vitesli araçların payı yüzde 16-18 iken, lüks araçlarda bu oran yüzde 98'lere kadar çıkıyor. Otomatik vites sevdası daha da büyüyecek gibi görünüyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.