UFUK SANDIK UFUK SANDIK

Türkiye dünya devlerinin gözünde Avrupalı

2010 yılına hızlı başlangıç yapan Türkiye, dev otomotiv markalarının iştahını kabartıyor. Bu yüzden otomotive yön veren dev markalar, Türkiye stratejilerini yeniden gözden geçiriyor. Potansiyel olarak gördükleri Türkiye'de daha etkin olabilmek ve pazar paylarını yükseltebilmek için organizasyon yapılarında değişiklikleri yapıyorlar.
Son olarak Fransız Peugeot organizasyon yapısını değiştirerek daha önce uluslararası direktörlük bünyesinde bulunan Türkiye'yi Güney Avrupa bölgesine bağladı. Böylece Türkiye artık Güney Avrupa Direktörlüğü'nde İspanya, Portekiz, İtalya, Yunanistan, Kıbrıs ve Malta ile birlikte yönetilecek. Peugeot, organizasyonda sadece Türkiye'nin yerini değiştirdi.
Skoda ve Audi de benzer değişiklikler olmuştu. Bu yıl Avrupa pazarından umudunu kesen Skoda, Türkiye'yi 4-5 stratejik pazardan biri olarak görmeye başladı. Verdiği önemi Türkiye'ye özel bir yönetici atayarak gösterdi. Daha önceki yapılanmada, tek bir yönetici Türkiye dahil 8-10 ülkeye bakıyordu.

Potansiyel pazar

Alman Audi de, bu yıl başında Türkiye'yi büyük pazarlar bölgesine dahil etti. Türkiye, eskiden Güney Avrupa bölgesinde yer alıyordu. Audi liginde bir üst sıraya yükselen Türkiye, yapılan değişiklikle Avrupa Birliği ülkeleri ile aynı zamanda araç alabilme şansına sahip olacak.
Türkiye politikacıların gözünde değil ama işdünyasının gözünde uzun zamandan beri Avrupalı. Ancak hiç kimse kara kaşımız kara gözümüz için bize Avrupalı muamelesi yapmıyor. Doymamış pazar ve genç nüfusumuz için, Avrupa'nın kapılarını sonuna kadar açıyorlar.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
BİZE ULAŞIN