Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Carlos’a açık davet

OYAK, Dacia ve Nissan'ı da üretmek istiyor
Otomotiv sektöründe Oyak Renault ve Renault Mais ile faaliyet gösteren OYAK Grubu, atağa geçti. 2016 ortalarından itibaren şekillenen yeni vizyon ve yönetim stratejisi paralelinde yönetilmeye başlanan OYAK, Fransız ortağı Renault Grubu'nu Türkiye'de daha fazla yatırım yapmaya davet etti. OYAK'ın otomotiv sektörü vizyonunu Renault Mais Genel Müdürü ve CEO'su Berk Çağdaş anlattı. OYAK'ın Fransız ortağı Renault'nun dünyadaki en önemli markalardan biri olduğunu söyleyen Çağdaş, Renault Grubu Başkanı Carlos Ghosn'un Türkiye'ye önem verdiğini ve güvendiğini ifade etti. Renault Grubu'nun bünyesinde Renault markası dışında Nissan ve Dacia olduğunu hatırlatan Çağdaş, "Biz ortağımızla birlikte Türkiye'de üretilen ve satılan araçların adet ve çeşitliliğini artırmak, Renault Grup bünyesinde yer alan diğer markaların da Türkiye'de üretim yapabilmesine yönelik çalışma yapmak arzusundayız. Bunu da ortağımızla sürekli paylaşıyoruz" şeklinde konuştu.

YATIRIMA HAZIRIZ
OYAK Grubu olarak her türlü yatırımı yapmaya hazır olduklarının altını çizen Çağdaş, şöyle devam etti: "Biz OYAK Grubu olarak ülkemizdeki otomotiv sanayi açısından, ihracat hedeflerimiz açısından bunu bir gereklilik ve ödev olarak görüyoruz. Oyak Renault Bursa fabrikalarımız 360 bin adet araç ve motor üretim kapasitesiyle Türkiye'deki en büyük ölçekli tesislerden biri. Üretim, istihdam, ihracat ve yerlilik oranının artırılması noktasında hazırız."

TALEPTE RADİKAL DEĞİŞİM
Önümüzdeki 10-15 yılda otomotiv talebinin radikal anlamda değişeceğine inandıklarını söyleyen Çağdaş, şunları anlattı: "Hem dünyada hem de Türkiye'de otomotiv talebi önümüzdeki yıllarda büyük ölçüde değişecek. Çünkü artık çevre kirliliği, doğanın korunması, fosil yakıtlı araçlardan, elektrikli araçlara doğru yönelen yeni bir talep trendi yaratacaktır.
Daha ekonomik, daha kolay erişilebilen, daha küçük motorlu ama daha teknolojik araçlar insanların büyük ölçüde tercih faktörleri olacak."

BAYİLERE FİNANSMAN DESTEĞİ
Sınırlı sayıda bayide çalışan 'Bayi ve Stok Finansmanı' sistemini hayata geçireceklerini anlatan Çağdaş, bayilere müjde verdi:
"Bayilerimizi finansal açıdan rahatlatmak için ne gerekiyorsa yapacağız. Çünkü benim inancıma göre bilançonuzun yüzde 80'ini bayiler oluşturur. Onlar iyi ve sağlıklı ise siz de iyi ve sağlıklısınızdır.
Bayi örgütü 'size rağmen değil, sizle birlikte' bu işi kendini adayarak yapmalı. İş yönetim sistemleri uygulaması, özkaynaklarının güçlendirilmesi açısından da bayilerimize gereken desteği vereceğiz."

ELEKTRİKLİ OTO HIZLI GELİŞECEK
Elektrikli araçların önümüzdeki dönemde fosil yakıtlı araçlara göre daha hızlı ivmeyle gelişeceğinden söz eden Çağdaş, "Bu kaçınılmaz.
Bu sebeple Türkiye'de otomotiv kullanıcılarının da bilinçlendirilmesi gerekecek.
Biz Mais olarak önümüzdeki dönemde, ortağımız Renault'nun özellikle elektrikli araçlar alanındaki tecrübe ve teknoloji üstünlüğünü Türk otomotiv piyasasına yansıtmaya çalışacağız" dedi.

FİLO AĞIRLIĞI AZALACAK
Renault 'un satışlarındaki filo ağırlığını zamanla düşürmek istediklerini kaydeden Çağdaş, yüzde 70'lerde olan filo oranını bir kaç yıl içinde yüzde 40'lara kadar düşürmeyi hedeflediklerini söyledi. Çağdaş, şöyle devam etti: "Filoda bu hedefin başarılmasıyla kârlılık anlamında da önemli bir yol kat etmiş olacağız. Pazar payı önemli, ama birinci önceliğimiz kârlı bir şirket olmak."

PAZAR PAYI HEDEFİ % 18
2917'de otomotiv pazarında düşüş beklediklerini söyleyen Çağdaş, "Ancak biz düşen pazarda yeni pazar payı kazanmayı hedefliyoruz.
Satış hedefimiz 160 bin adet. Pazar payı hedefimiz ise yüzde 18'i geçmek" dedi.

MARKA İMAJINI YÜKSELTECEK
Marka imajına dikkat çeken Çağdaş, "Hedefimiz ciro ve kâr açısından daha dengeli büyüyen bir şirket haline dönüşmek. Bu aşamada özenli ve çok dikkatle korumamız gereken sahip olduğumuz Renault ve Dacia markalarının imajıdır" dedi.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA