SİNAN ÖZEDİNCİK SİNAN ÖZEDİNCİK

Altı ayda 273 bin kişi SiM’lendi

Turkcell’in kadınlara özel çıkardığı SiM uygulaması tuttu. 6 ayda uygulamayı 273 bin kişi indirdi. Marka Direktörü Dilara Kısakürek, “Makyajdan dekorasyona, çocuk gelişiminden saç bakımına kadar birçok içerik sunuyoruz” dedi

Son dönemde nereye gitsem kadınlar bir telefon uygulamasından bahsediyor. Ben de merak ettim. Turkcell'in SiM uygulaması olduğunu öğrenince şirketin Marka Yönetimi ve İletişim Direktörü Dilara Demir Kısakürek'le bir araya geldim. Manken Tülin Şahin'in reklamlarında oynadığı, tüm operatörlerin kullanıcılarının faydalanabildiği uygulama kısa sürede tutmuş. 10 Ocak- 8 Haziran arasında 273 bin kişi uygulamayı indirmiş. Kısakürek'in verdiği bilgiye göre, SiM uygulamasından her ay yaklaşık 90 bin video açılıyor. Şu anda 30 bin 922 Sim kullanıcısı çocuğunun gelişimini SiM'den takip ediyor. SiM kullanıcıları her ay marka avantajlarına yaklaşık 60 bin kez bakıyor, yarısında hemen şifre alarak yararlanıyor. Her ay sevdiklerinin fotograflarından 41 bin kez albüm yapıyor. İşte Kısakürek'in açıklamaları:
Neden kadınlara özel bir uygulama yapmayı tercih ettiniz?
İnternet artık hayatımızın her noktasında var. Kadınlar akıllı telefon kullanarak hayatlarını kolaylaştıracak her türlü gelişmeyi öğrenmek ve paylaşmak istiyor. Turkcell'deki akıllı cihaz penetrasyonu yüzde 68'e ulaştı. Sadece iş kadını değil, ev kadınlarında da bu trendi görüyoruz. Çocuklarıyla ilgili merak ettikleri bir konu olduğunda ya da mutfakta yemek yaparken internete danışıyorlar. Ne giyeceklerini, ne yapacaklarını, nasıl dekorasyon seçeceklerini internetten araştırıyorlar. Ancak hayatın yoğun temposunda doğru bilgiye ulaşmak her zaman kolay olmuyor. Merak ettikleri soruların cevaplarına kolay ve hızlı ulaşmaları için kadınlara özel SiM'i geliştirdik.
Uygulamanın içerisinde ne tür bilgiler bulunuyor?
Uygulamada "Benim için", "Çocuğum için" ve "Evim için" kategorileri var. "Benim İçin" bölümünde, Tülin Şahin güzellik sırlarını paylaşıyor, günlük makyaj önerileri, moda, sağlıklı beslenme ve cilt bakımıyla ilgili tüyolar veriyor. Özellikle çocuğu olan kadınlara yardımcı olmak, onlara kılavuzluk etmek istedik. "Çocuğum için" bölümünde; Pedagoji Derneği'nden onaylı içeriklerle çocuk gelişimi hakkında pratik bilgiler ve çocukların seveceği yemek tarifleri sunuyoruz. Çocuklar için de eğlenceli ve eğitici videolar ekledik. "Evim İçin" bölümünde ise dekorasyon fikirleri, pratik bilgiler ve yemek tariflerine yer verdik.
Çok farklı konularda içerik sağlıyorsunuz. SiM'i kullananlar bilgilerin doğruluğundan nasıl emin olabilir?
Kadınlar ihtiyacı olduğu doğru bilgiye ulaşmaya çalışırken birbirinden farklı içeriklerle karşılaşıyor. SiM'i tasarlarken kadınları bu karmaşadan kurtarmak ve onların ihtiyaç duyduğu bilgiye hızlı ulaşmalarını istedik. Tüm bilgiler uzmanlarından alınıyor.



BEBEĞİN BOY VE KİLOSUNU DA TAKİP EDEBİLİYOR
Hangi uzmanlar katkıda bulundu?
Loreal, Koçtaş, Lidyana, Pakolino, Mustela, E-Bebek ve Memorial Hastanesi'nden uzmanların hazırladığı içerikleri sunuyoruz. Özellikle annelerin çocuk gelişimi konusunda güncel bilgilere kolay ve hızlı ulaşması bizim için çok önemli. Bu sebeple çocukların gelişimini takip ederken Pedagoji Derneği'nden onaylı pratik bilgilerle tüm anneleri buluşturmak istedik. Umuyoruz ki, SiM tüm kadınlara iyi gelecek.
SiM'i Turkcell'li olmayan kadınlar da kullanabiliyor mu?
SiM'den tüm operatör kullanıcıları faydalanabiliyor. Turkcell abonelerine ayrıca bir avantaj sağladık. Turkcell'liler uygulama içinde yer alan tüm içerik ve videoları internet paketlerinden yemeden özgürce izleyebiliyorlar. SiM'de Süsle-Paylaş fonksiyonu ile fotoğraf süsleme ve albüm yapma seçenekleri de bulunuyor. Anneler çocuklarının bilgilerini arşivleyebiliyor. Bebeklerinin boy-kilo detayını girerek büyüme hızlarını da takip edebiliyor.

273.000
SiM'i indiren kişi sayısı (10 Ocak- 8 Haziran)

90.000
Her ay açılan yaklaşık video sayısı

30.922
Çocuğunun gelişimini SiM'den takip eden kişi sayısı

41.000
Her ay kullanıcıların yaptığı foto albüm sayısı
BİZE ULAŞIN