Türkiye'nin en iyi haber sitesi
TİMUR SIRT

Yeni girişimlerle 1 gün

Akşam yemeğinden sinema biletine, sabah kahvaltısından tatil planına, BKM Ekspress mobil ödemeden Bitransfer’e kadar mobil telefon ekranındaki yeni girişimlerin uygulamalarıyla 1 günü nasıl geçirdiğimi seyir defterine kaydettim

Jestiniyap akşam yemeği davetini ve Sinemia sinema kulübünün film fırsatını kaçırmadım. Sabah kahvaltı malzemesini "getir" dedim getirdiler. Gezivego'nun tatil girişimi önerilerinden notlarımı aldım ve tatil planını yaptım. Bitransfer ile 3 arkadaş tatil için havalimanına gittik. Tatil fotoğraflarını da momentic uygulamasında paylaştım. Çok daha fazlası ve alternatifleri olsa da işte Türkiye'den girişimlerle 1 günün seyri.
Yaz sıcaklarından bunalmışsınız. Serinleten hareket arkadaşınızın Jestiniyap davetiyeni takiben akşam yemeğiyle başladı. Bi Taksi ile restorana gittik. Bi Taksi de BKM Ekspress mobil ödeme indirimini aldık. Gitmeden önce mönüye mekanist'i satın alan Zomato'dan göz gezdirdik.

SİNEMA BİLETİ FIRSATI
Masada yemek yerken akşam sinemia sinema kulübünün 3 film 19 liralık fırsatını kullanmaya karar verdik. Sinema biletimizi kolayca halledip sohbete devam ettik. Akşam yemeğini yerken jestiniyap ikramının fazlaca dışına çıkınca Zubizu indirimi aldık ve hesabı BKM Ekspress mobil cüzdanla ödedik.
Sinemaya bir arkadaşımızı da davet ettik. Hangi filme hangi seansa gideceğimizi belirledikten sonra mobil ödeme aracı olarak da kullanıp daha önce tanımladığımız hesaptan yorulmadan yerimizi ayırdık. Ayrıca cafede Sinemia Premium abonelik indirimini alıp kahvemizi içip filmi izlemeye koyulduk. Filmden sonra Bitaksi ile tekrar eve döndük.

TATİL PLANI HAZIRLIĞI
Tatil planı için gezivego. com'daki gezi ve seyahat girişimleri önerileri arasında dolanmaya başladık. Tripedia tatilde programsız hareket edenler için harika bir başvuru kaynağı. Gitmek etkinlik, konser ve ziyaret öncesinde nerelere gidebileceğinizi önceden keşfedip planlamanızı sağlıyor. Ayrıca nerdekal.com'dan kalacağınız yeri bulmanız kolaylaşıyor. Airsocial uygulaması da sizinle yol arkadaşlığı yapacak insanlar bulmanızı sağlıyor. İşte gezivego'nun bu girişim önerilerinden sonra 5 arkadaş tatile gidince havalimanına gidiş için Bitransfer'i kullandık. Tatil fotoğrafları için de Instagram reklamlarından kurtulmak için Momentic uygulamasını kullanabilirsiniz.

HAVALİMANI TRANSFER İŞİNİ DE HALLETTİK
Bitransfer'in D2 ve TÜRSAB Yetki Belgelerine sahip tüm araçları, havalimanı transferinden, noktadan noktaya transfere kadar güvenli bir yolculuk deneyimi sunuyor. Bitransfer'in İstanbul'da altı ve 10 kişilik olmak üzere iki tip aracı bulunuyor. Yolcular, gitmek istedikleri yeri, tarihi, saati ve yolculuk yapacakları araçları önceden belirleyerek sorunsuz ve güvenli bir şekilde yolculuk edebiliyor. Android ve IOS'ta da yer alan Bitransfer'in ödemesi ise BKM Ekspress ile alınabiliyor.

HAFTANIN YATIRIMI
Akıllı musluk Pubinno tasarruf ettiriyor
Bira musluklarını geliştirdikleri "Taptronics" isimli ürün ile akıllandıran ve fire oranını düşürerek tasarruf edilmesini sağlayan yerli girişim Pubinno, dünyanın en büyük melek yatırımcı ağına sahip Keiretsu Forum'un Türkiye ayağından yatırım aldı. Keiretsu Forum Türkiye melek yatırımcı üyelerinden Emre Sayın'ın yatırım yaptığı Pubinno, söz konusu yatırım ile hem Türkiye'de hem de globalde büyümeyi hedefliyor. Daha önce iki farklı Avrupa ülkesinden daha yatırım alan Pubinno'nun kurucusu Can Algül, bu yatırımların global vizyon ve satış planları anlamında çok önemli olduğunu vurguladı. Pubinno, barların en büyük sıkıntısı olan fire oranını sıfıra yakın azaltırken, birayı her seferinde belli miktarda ve belli sıcaklıkta servis ediyor, biranın her zaman aynı kalitede servis edilmesini sağlıyor.

GİRİŞİM EĞİTİM
Teknoloji insanla çözüm buluyor

İyi eğitim olmadan iyi girişimci yetişmiyor. Eğitimde dönüşüm için de iyi girişimciye ihtiyaç var. Bu anlayışa inanan girişimci Zeynep Dereli Teknoloji ve İnsan Kolejleri "TİNK" için adımı İstanbul Sancaktepe'de attı. Yeni eğitim dönemine heyecanla hazırlandıklarını söyleyen Dereli, okulu tercih eden öğrencilerin kalitesinin kendilerini daha çok motive ettiğini sevinçle söylüyor.
TİNK projesiyle pek çok teknoloji devi şirketle ikili anlaşmalar yaparak staj ve deneyim kazanma fırsatı sunacaklarını belirten Dereli, "Eğitim sistemi konusunda Avrupa ve Amerika'da bile müfredatın yetersiz kaldığına ilişkin anlayış hakim. Eğitim sisteminin günümüz şartlarına uyum sağlaması konusunda örnekler çok fazla yok. Geleneksel yöntemler uygulayan pek çok ülke yeni bir eğitim sistemi konusunda kararsız. Biz de doğru adımlar atmak için sadece tek okula odaklanacağız. Öğrenciler, aileler ve öğretmenlerle doğru hedeflere odaklanarak çaba harcayacağız. Öğrencilerin okul yıllarında girişimcilik konusunda deneyim kazanmasını sağlayacağız. Öğrencilerimizin özgüvenli, kendisini ifade edebilen ve güncel teknolojiyi doğru kullanma beceresine sahip birey olmasını istiyoruz. Biz şimdilik 4 yıllık lise tecrübesine odaklanıyoruz" diye konuştu.
Ayrıca bu okulların dar ve orta gelir düzeyinden öğrencileri de hedefleyeceğini söyleyen Dereli, "Yılda 6 bin TL civarında bir ücreti olacak. Şimdiye kadar özel okul öğrencilerinin sahip olduğu, eğitim için tasarlanmış binalardan donanımlı laboratuvarlara, yurtdışında tanınan sertifikalardan uzman eğitmenlere kadar pek çok detay TİNK'te okuyan çocuklar için düşünülüyor" diye konuştu.

GİRİŞİM AJANDA
Girişimci ve yatırımcılar 11 Temmuz'da buluşuyor
11 Temmuz'da Türkiye Girşimci Ekosistemi 2'nci çeyrek verileri Startups. Watch tarafından İTÜ ARI TEKNOKENT 4'te yapılacak etkinlikte açıklanıyor. Geçtiğimiz hafta ikinci yaşını kutlayan Startups. Watch etkinliğinde en çok yatırım yapılan girişimler ve yatırımcılar sahne alacak. Ayrıca Fintech ve Yapay Zeka girişimleri sahne alacak. Temmuz'un ilk haftası eTohum San Francisco buluşması var. Türkiye'den girişimler Silikon Vadisi'ndeki fırsatları yerinde tanıma fırsatı yakalayacak. eTohum'un geleneksel hale getirdiği buluşmaya Türkiye'den ve dünyadan pek çok yatırımcının katılması bekleniyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.