Türkiye'nin en iyi haber sitesi
TİMUR SIRT

10 dakikada Getir teknolojisi

İstanbul’da ortalama 10 dakikada bin çeşit ürünü 3 milyon kez müşteriye ulaştıran Getir uygulaması, 2017’de aylık cirosunu 5 kat artırırken, 560 bin kullanıcıya ulaştı. Getir’in hedefi dünya şehirlerine hizmet taşımak

Yaklaşık 2.5 yılda toplam 20 milyon dolarlık yatırımla kurulan teknoloji girişimi Getir, ilk kez ulaştığı rakamları açıkladı. Toplamda 1.000 farklı ürünü ortalama 10 dakika içinde müşteriye ulaştıran mobil ticaret uygulaması Getir, BiTaksi'nin de kurucusu Nazım Salur tarafından hayata geçirildi. BiTaksi'den elde ettikleri deneyim ve verilerle Getir girişimini hayata geçirmeye karar verdiğini ifade eden Nazım Salur, "Kendimizi önce teknoloji sonra da lojistik ve perakende girişimi olarak tanımlıyoruz. Şu anda sadece İstanbul'da 560 bin kullanıcıya ulaşıyoruz. 3 milyon kez insanlara ulaştık. Kurduğumuz sistemin hızı sayesinde motorlu kuryelerimizin hızlı olmasına gerek kalmadan kullanıcıya ortalama 10 dakika içinde ulaşabiliyoruz. Getir'in yüzde 100 yerli bir uygulama olması bizi gururlandırıyor, gençlerle birlikte Türkiye'den de teknoloji alanında büyük girişimler çıkacağına inancımız tam" diye konuştu.

İSTANBUL'UN YÜZDE 93'ÜNE HİZMET
Getir'in tamamen veri odaklı teknoloji girişimi olduğunu ifade eden Salur, 10 dakikada getirme iddiasını taşıyan dünyadaki tek teknoloji girişimi olduklarını belirtiyor. Salur, 10 dakikalık hızı teknoloji sayesinde elde ettiklerini şöyle açıklıyor: "İstanbul'da 62 ayrı dağıtım noktamız var. İstanbul'un nüfusunun yüzde 93'üne hizmeti veriyoruz. Nüfus ve trafik yoğunluğuna göre 60 daire çizdiğinizi düşünün. Bazı semtlerde 3 bazılarında 1 tane depo kullanarak müşterilere 10 dakikada ulaşıyoruz. Verileri doğru okurken, müşterileri de memnun ederek hedefimize ulaşıyoruz."

ZAMAN KAZANDIRAN UYGULAMA
Dondurmadan deterjana, damacana sudan yumurtaya, bebek bezinden şarj aletine, kedi mamasından suya, kestaneden süte, sebze meyveden çikolataya, kadın çorabından tıraş makinasına 1.000 ürünü ortalama 10 dakika içinde kullanıcıya ulaştıran Getir girişiminin 2018 büyüme planını yatırımlar belirleyecek. Tüketiciye zaman kazandıran Getir uygulamasının büyüme planını anlatan Nazım Salur, alacakları yatırımlarla New York, Londra, San Francisco gibi dünya şehirlerine taşımayı hedeflediklerini belirterek, "Kategori veya şehir bazında nasıl büyüyeceğimize karar vereceğiz. 10 dakikada tüketiciye ulaşmayı İstanbul gibi zorlu şehirde başardıysak, başka yerlerde de yapabiliriz. BiTaksi uygulamasında işbirliği yaptığımız Yandex'in kurucusu Arkady Volozh ilk yatırımcılarımızdan biri. Bizim BiTaksi'deki çalışma şeklimizi ve veri tabanlı hizmet konusundaki yeteneklerimizi gören Arkady, 7 saniyede yatırım yapma kararı verdi. Biz şimdi Türkiye'den bir teknoloji girişiminin başarılı olacağını göstereceğiz" diye konuştu.

HANGİ SEMT NE "GETİR" DEDİ?
Beşiktaş-Ortaköy Dergi & Kitap
Kadıköy-Moda Evcil hayvan ürünleri
Beylikdüzü Bebek bakım ürünleri
Şişli-Bomonti Cinsel sağlık ürünleri

HANGİ ÜRÜN HANGİ MİKTARDA SİPARİŞ EDİLDİ?
6 milyon litre su
1.6 milyon paket dondurma
760 bin adet kahvaltılık ürün
680 bin adet çikolata
135 bin adet evcil hayvan ürünü
43 bin adet bebek bakım ürünü

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA