Türkiye'nin en iyi haber sitesi
HINCAL'IN YERİ HINCAL ULUÇ

“Oto” sansür, asıl bizde!..

Herhangi bir kanalda bir filmin bir sahnesinde "Buzlanma" olunca kıyamet kopuyor. Kemal Sunal'ın Kibar Feyzo filminde bir duvar afişindeki "İşçiler kardeş, patronlar.." yazısının ötesi buzlanmış..
Sina Koloğlu kardeşim Milliyet'te, Mehmet Yılmaz kardeşim Hürriyet'te bu sansürü eleştirdiler ama, ayni lafı kendileri de sansürlediler. Okurları neyin buzlandığını öğrenmedi.
Oysa o sahnenin hem de fotoğrafını Google'da bulmam 30 saniye sürdü. Sina'ya da gönderdim.
30 saniyelik uğraşa girmeyip, eleştirdiğine ortak olmak ne oluyor?.
Lafın tamamı.. "İşçiler kardeş, patronlar kalleş."
Demem o değil. Sansüre kızıyoruz ama, kendi "Oto" sansür ayıbımız yıllardır daha rezil sürüyor..
"Otobüs şirketlerini koruma" sansürü..
Bir uçak düşünce, ne markası, ne tipi kalıyor, ne de uçuran şirketin adı.. Günlerce, yüzlerce, binlerce defa tekrar ediliyor şirketin adı.. Ama otobüs kaza yaparsa, şirket adı geçiyor mu gazete ve TV haberlerinde?. Hiç hatırlıyor musunuz?.
Peki kaza yapan otobüsün resim ve videolarında devrilmiş otobüsün üzerine dev harflerle yazılmış şirket adını gören var mı?.
Göremezsiniz.. Çünkü buzlanıyor. Her gazete, her kanal sanki "Anayasa" imiş gibi markayı saklıyor.
İşte hafta sonu, 6 ölü, onlarca yaralı otobüs kazası.. Peki hangi şirket?. Tüm gazete ve TV sorumlu müdürlerine soruyorum.. Hangi şirket?.
Bilmezler.. Ama sormazlar da..
"Ceza" aslında "Önlem" almak için verilir.. Öyle ağır olacak ki, herkes önlemini alsın. Tek şoförle, 20 saatlik yolculuğa çıkmasın mesela.. Son kazanın sebebi sürücünün uyuması..
En ağır ceza, o şirketi teşhir etmek değil mi, Dördüncü güç?.
Dün sabah bizim gazetede okudum..
Sabiha Gökçen hava alanında inenleri Marmara Denizi etrafındaki merkezlere taşıyan iki otobüs şirketlerinin görevlileri müşteri kapma savaşında bıçaklarla birbirlerine girmişler.. 5 yaralı.. Ve biz bu şirketlere canımızı emanet edeceğiz öyle mi?.
Hangi şirketlere?.
Haberde yok.. Haber eksik.. Çünkü ana unsur "Ne, kim" sorusunun cevabı yok..
Niye yok?. Çünkü otobüs şirketleri koruma altında.. O zaman gelsin "Oto" sansür..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA