HINCAL ULUÇ HINCAL ULUÇ

Sürprizden doğan Mucize!.

"20. Yüzyılın Kıyısından" adı verilen Borusan Filarmoni Konseri'nin ilk bölümünde, benim iki can kardeşim Borusan Kuartet'ten Çağ ve Efdal konuk olacak ve Richard Strauss'un Don Kişot Operası'ndan bölümler seslendireceklerdi.
Çellist Çağ Erçağ, Don Kişot.. Viyolacı Efdal Altun da, Sanço Panza..
Ünal'la konser öncesi hemen altta Borsa'da buluştuk, bir çorba içmek için. Konser geceleri orda yer bulmak zordur. Öylesi..
Haber orda geldi..
Şef Sascha Goetzel rahatsızlanınca prova yapılamamış, bu yüzden Don Kişot iptal edilmiş. Daha evvel orkestrayla provası olan Çağ, Camille Saint- Saens'in Çello Konçertosunu seslendirecekmiş..
Efdal için üzüldüm, ama kendi hesabıma memnun olduğumu itiraf ederim..
Çünkü, Saint- Saens'in parçasını Richard Strauss'un Don Kişot'una tercih ederim.
Üstelik Çağ eğer, Camille Saint Saens çalıyorsa, biste de mutlak Kuğu için gelecektir. Gene Saint- Saens'in Hayvan Karnavalı adlı muhteşem eserinden, klasik müziğin romantizm zirvelerinden Kuğu'yu..
Aynen de öyle oldu.. Çağ, olağanüstü bir yorumcu..
Dünya çapında..
Zamanında Pablo Casals neyse, bugün Çağ, o..
Sahnede çalmıyor..
Yaşıyor.. Hüznü, neşesi ile yaşıyor. O zaman salonda siz de yaşıyorsunuz..
Konçertoyu öyle yaşadık ki, alkışlar bitmedi.. Beş defa döndü Çağ ve beşinci de, tam da tahmin ettiğim gibi "Kuğu" dedi ve oturdu.
Yani bu nasıl bir Kuğu'dur?.
Arkada muhteşem eşlik eden İpek Sonakın'ın harpı.. Önde Çello'yu, insan sesine en yakın bu sazı "Konuşturan" Çağ!..
..Ve bu Çağ benim arkadaşım..
Bu Çağ benim kardeşim..
Bu nasıl bir mutluluk, bu nasıl bir gururdur!.
***
İkinci yarı, tepe yazıda yazdım, bir salon felaketi yaşadık.
Sahnede de durum iyi değildi.
Sevgili Evin, daha bu hafta Cumhuriyet'teki köşesinde "Repertuar yapma sanatı"nı yazdı.
Yani bu kadar ağır iki parça arka arkaya konur da, tüm ikinci yarı ve konser böyle biter mi?.
"İlk yarı ve konuk solist bitsin, kalkın gidin" demek sanki..
Final alkışını da doğru dürüst almadılar zaten!.
BİZE ULAŞIN