YÜKSEL AYTUĞ YÜKSEL AYTUĞ

Televizyonculuk 24 saattir

Atv, son yedi aydır olduğu gibi Mayıs ayını da reytinglerin zirvesinde kapattı. Üstelik bu başarı, Tüm Gün + Tüm Kişiler ve Tüm Gün +20 ABC1 kategorilerinde geldi.
Peki bu kategorilerin önemi ne? Anlatayım...
Eğer sadece Prime Time'da yayınlanan diziler ya da yarışmalarla reyting ölçümlerine giriyorsanız, televizyonculuk işini 'yarım yamalak' yapıyorsunuz demektir. Ya da sadece gündüz kuşağında bir-iki programınız iş yapıyorsa, yine yarımsınız demektir. Zira televizyon yayıncılığı 24 saattir. Eğer bir günün tamamında seyirciyi ekran başında tutamıyorsanız, 'tematik' olmaktan öteye gidemezsiniz. Oysa atv, 'majör kanal' olmanın gereğini yerine getiriyor. 24 saatin tamamında seyirciyi ekranının önünde topluyor.
Durum, reklam veren için de önemli. Reyting sonuçları diyor ki; 'Atv'ye vereceğiniz hiçbir reklam, paranızı havaya savurmaz. Mesajınız günün herhangi bir saatinde mutlaka izleyiciye ulaşır.'
Özellikle ekonomik durumu üst düzeyde, tüketimde belirleyici inisiyatif kullanma yetisine sahip Tüm Gün+20 ABC1 kategorisinin, reklam verenin gözünde hedefin tam 12'sini oluşturduğu muhakkak.

KONUŞULAN KANAL
Peki bir kanalın gücü, etkisi, saygınlığı sadece reyting listeleriyle mi ölçülür? Tabii ki hayır. Kanalın ve programlarının mutlaka halk arasında 'gündem' oluşturması gerekir. Bir kanalın göz kadar 'çene' yorması da şart. Bu konuda yapılan ölçüm ve değerlendirmeler de atv'nin zirvedeki yerini perçinler nitelikte. Geride bıraktığımız Mayıs ayında ekranda yer alan kanalların yazılı basında çıkan haber sıralamasına göre atv'nin yine zirveyi kimselere kaptırmadığı belirlendi. Medya takip ajansı Interpress'in 3 bine yakın ulusal, bölgesel ve yerel gazete ile dergiyi kapsayan haber araştırmasında; geçtiğimiz ay boyunca ulusal yayın yapan aktüel kanallar içinde atv'nin haberden magazine, diziden spora pek çok farklı programının, toplam bin 860 habere konu olduğu belirlendi. İkinci sırada ise bin 226 haberle Kanal D'nin yer aldığı ortaya çıktı. Geçtiğimiz Mayıs ayında aktüel kanallar arasında Show TV toplam bin 139 haberle üçüncü, Star TV bin 33 haberle dördüncü, Fox TV ise 728 haberle beşinci sırayı aldı. İlk on sıra içinde TRT 1 ve TRT 3 Spor, CNN Türk, TV 8 ile Habertürk kanallarının yer aldığı da belirlendi.

KONUŞTURAN DİZİLER
Gelelim diziler ligine... Orada da durum aynı. Atv, özgün yapımlarıyla konuşuyor, konuşturuyor. Interpress'in yaptığı bir diğer araştırmaya göre; yazılı medyaya haber olma listesinin ilk dokuz sırasında tam dört atv dizisi var. Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz, 205 haber ile şampiyon. İkinci sırada 159 haberle Kırgın Çiçekler var. Yeter (144), Kehribar da (113) medyanın en çok ilgi gösterdiği ilk dokuz dizi arasında yerlerini almış. Görünen o ki, tıpkı 2015'de olduğu gibi 2016 da atv'nin gurur yılı olacak.