YAZARLAR
İç ve dış tasarım, ergonomi, sürüş özellikleri veya donanım kadar otomobillerin isimleri de kadınlar ve erkekler için belirleyici olabiliyorlar. Bu konuda bir araştırma yapan Düsseldorf merkezli Nomen International ajansı cinsiyetler arası isim beklentilerini ortaya koymuş. Buna göre erkekler otomobillerinin güç ve teknoloji algısı yaratan isimler taşımasını isterken, kadınlar daha çok seyahat ve neşe algısı yaratan isimleri tercih ediyorlar. Kadınlar aynı şekilde Gloria gibi feminen isimleri de favorileri arasına alıyorlar. Otomobil markaları modellerini isimlendirirken hukuk ve anlam kadar algı konusunda da dikkat etmek zorundalar. BMW ve Mazda gibi isimlendirmede sayıları kullanan markalar bu konuda en şanslıları. İşin içine harf ve rakam kombinasyonları girdiğindeyse yine dikkatli olmak gerekiyor. Örneğin, Toyota'nın artık üretilmeyen ortadan motorlu sporcusu MR2'nin Fransızca okunuşu bu dilde dışkı anlamına geliyordu. Otomobil tarihi isim konusunda şanssız pek çok modelle dolu. Renault 5'in Amerika'da LeCar diye satılması, Mitsubishi Pajero'nun İspanyolca argosunda çirkin bir anlamının olması, Studebaker'ın Dictator adlı bir model üretmesi ve burada yazılamayacak kadar uç başka örnekler... Hani bir bebek doğduğunda "Adıyla yaşasın" derler ya, otomobiller de biraz adlarıyla yaşıyorlar.
- Giorgio Adında Bir Adam Otomobil tarihi bir sürü ilginç ve gerçek hikayeyle dolu. Şimdi size Giorgio adındaki bir adamın hikayesini kısaca anlatacağım. 04 Eylül 2013, Çarşamba
- İstanbul'un Sahilleri İstanbul kim ne derse desin bu dünyanın en güzel birkaç şehrinden biri. Ve bu güzelliğin başrolünde şüphesiz şehrin iki yakasını ayıran ya da birleştiren diyebileceğimiz Marmara Denizi var. 26 Ağustos 2013, Pazartesi
- Küreselliğin Başarısı Bu hafta Baturhan Boyacı’nın elinden çıkan yıldönümü haberinde de okuyacağınız gibi Ford, 2013’te 110’uncu yaşını kutluyor. Amerika doğumlu marka modern otomobil endüstrisinin kurucuları arasında yer alıyor. 19 Ağustos 2013, Pazartesi