UFUK SANDIK UFUK SANDIK

Bronz madalya rekabeti

Binek otomobil pazarında üçüncülük için kıran kırana bir yarış yaşanıyor. Yıl sonunda 65 bin 500 adet satış hedefleyen Opel, üçüncülük için iddialı

Otomotiv pazarında özellikle binek otomobilde yaşanan rekabet son aylarda iyice kızıştı. Yıl sonunda ilk iki sırayı şimdiden garantileyen Renault ve Volkswagen'in ardından üçüncülük için kıran kırana bir yarış var. İlk 5 aylık satışlara göre Opel, Fiat, Hyundai, Ford ve Toyota arasında büyük rekabet yaşanıyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre ilk 5 ayda Hyundai 18 bin 654 adet, Opel 18 bin 249 adet, Fiat 18 bin 43 adet, Toyota 16 bin 476 adet, Ford ise 16 bin 22 adet binek otomobil satışı gerçekleştirdi. Bu rakamlar rekabetin ne denli yoğun olduğunu açıkça ortaya koyuyor.

YIL SONU HEDEFİ
Ancak açıkladıkları yıl sonu hedeflerine göre üçüncülük için en iddialı markalar Fiat, Opel ve Toyota gibi görünüyor. Fiat'ın, Egea hatchback modelinin dopingiyle 60 bin adetin üzerini, 65 bin adeti zorlaması bekleniyor. Opel'in yıl sonu satış hedefi ise 65 bin 600 adet. Toyota'nın ise 60 bin adet satış hedefliyor. Bu rakamlara göre yıl sonunda üçüncülüğü foto finiş belirleyecek gibi görünüyor. 2015'te en çok satan üçüncü marka 50 bin 131 adetle Hyundai olmuştu.

OPEL MAYISTA ÜÇÜNCÜ
ODD verilerine göre mayısta üçüncülük el değiştirdi. Opel 5 bin 754 adetlik satış ve yüzde 8'lik pazar payıyla binek otomobil pazarında en çok satan üçüncü marka oldu. Böylece yüzde 6 toplam pazar payı ile son iki yılın en yüksek payını yakaladı. Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, ilk 5 ayda 19 bin adet araç satışı gerçekleştirdiklerini söyledi. Satışların yüzde 50'den fazlasının Astra olduğunu ifade eden Keklik "Markamızın binek otomobil ve toplam pazar payı sürekli ve düzenli olarak artıyor. Bu başarı doğru ürün gamını müşterilerimize sunmamızın bir yansıması. Yakaladığımız ivme ile tam gaz ilerleyerek 2016 sonunda 65 bin 600 satış hedefine ulaşacağız" dedi.

29 YENİ MODEL GELİYOR
Özcan Keklik, Opel'in tarihindeki en iddialı ürün atılımını gerçekleştirdiğini söyledi. 2016-2020 arasında pazara 29 yeni otomobil sunacaklarını ifade eden Keklik, "Gençleşen ürün yelpazesi Opel'in elini güçlendiren unsurlardan birisi. 2014'te Opel'in müşterilerine sunduğu otomobillerin ortalama yaşı 4.7 iken, 2016 sonunda bu değer 2.9 olacak" dedi.

OPEL'DEN 16 YILLIK SATIŞ REKORU GELİYOR
Opel Türkiye, 2016 sonunda en çok satan üçüncü marka olmanın yanı sıra kendi satış rekorunu da kıracak. Opel, en son 16 yıl önce 2000'de 62 bin 219 adetle satış rekoru kırmıştı.

SATIŞLARIN % 42'Sİ DİZEL OTOMATİK
Opel'in yükselen satış grafiğinde, yoğun talep gören 1.6 dizel otomatik motor seçeneği büyük katkı sağlıyor. Yılın ilk 5 ayında satılan her Opel'den yüzde 42'si 1.6 dizel otomatik oldu. Bu oran yıl sonunda yüzde 50'ye çıkacak. 136 bg'lik dizel motor Astra Hatchback modeli 86 bin 300 TL'den başlayan fiyatlarla satılıyor.