THY yaptığı yazılı açıklamada kazanın, buzlanmaya karşı yapılan de-icing işlemi sırasında olduğu, ölen Güven Alkan'ın 1988'den beri şirketlerinde çalıştığını ve 2006 yılından beri deicing işlemlerinde görevli olduğu vurgulandı. Türk Hava Yolları Pilotlar Derneği Genel Sekreteri Nuri Sakarya ise olayı şöyle değerlendirdi: "Avrupa ülkelerinin bazılarında bu tür işlemler robotlarla yapılır. İnsan ve araç kullanıldığında ise telsizle bağlantı kurularak güvenlik sağlanır. Pilot uçağın etrafını ve arkasını kesin olarak görmediği için kanat görevlileri uçakla birlikte hareket ederek telsizle pilota bilgi verip, çarpmaları önler." Türkiye Sivil Havacılık Sendikası Başkanı Atilay Ayçin ise, kazaya üç ayrı ihmalin yol açtığını savundu: "Birinci ihmal uçağın altında eğitimli ve sertifikalı teknik personelin olmamasıdır. İkincisi, yerdeki araç çalışmasını bitirmeden, uçağa hareket talimatı verilmiş. Üçüncüsü ise arızalı kepçenin kullanılmasıdır."