TÖDER tarafından yapılan araştırmaya göre, öğretmenlerin yüzde 75.8'i yabancı dil öğretimi için gerekli olan materyal, araç ve gereçlerin yetersiz olduğunu düşünürken, yüzde 17.9'u kısmen yeterli olduğunu, yüzde 6.3'ü ise yeterli olduğunu ifade ediyor. İngilizce öğretmenlerinin yüzde 73.6'sı ise yabancı dil öğretimi için gerekli olan materyal, araç ve gereçlerin yetersiz ve kesinlikle yetersiz olduğunu belirtiyor. İngilizce öğretmenlerinin yüzde 81.9'u ile diğer alan öğretmenlerinin yüzde 54'ü, yabancı dil öğretiminin okul öncesinden başlanarak ve daha yoğun bir şekilde verilmesi gerektiğini kaydediyor. Araştırmaya göre, öğretmenlerin yüzde 13.2'si yabancı dil dersinin ortaöğretimden itibaren verilmesi gerektiğini, yüzde 9.7'si mevcut durumun yeterli olduğunu, yüzde 1.6'sı üniversiteden itibaren verilmesi gerektiğini, yüzde 8.8'i ise kurs sistemi uygulanarak verilmesi gerektiğini dile getiriyor.