Çarşamba 22.07.2015 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 22.07.2015 17:07

Buğday Pazarı Esnafı Yetkililere Seslendi

Adıyaman’ın Kahta ilçesindeki Buğday Pazarı esnafı, sorunların giderilmesini ve modern bir pazar yapılmasını istiyor.
Kahta’da çok uzun bir süreden beri çiftçilere hizmet veren ve yıllardır birçok esnafın geçimini sağladığı Buğday Pazarı, temel altyapıdan ve bakımsızlıktan dolayı hizmet veremediği belirtildi.
Şikayetlerini ve önerilerini ifade eden buğday pazarı esnaflarından Kazım Ergün, bu yılki buğday veriminin yağmur dolayısıyla iyi olduğunu belirterek, "Allah bereketini arttırsın. Allah bereketini verdi, ancak fiyatlar düşük verildi. İlk başta 75 kuruş değer biçildi ancak şu an 65-70 kuruştan satılabiliyor. İsterdik ki fiyatları biraz daha yükseltsinler" dedi.
Pazar yerinin uygun olmadığını belirten esnaf Ahmet Onur, “Buğday pazarımızın yeri müsait değildir. Seçim esnasında buraya gelip vaatler veriliyor. Ve sonra bunlar rafa kaldırılıyor. Burası her an tehlike altındadır. Kısa süreli hafif bir yağmur veya sel geldiğinde buradaki bütün esnaflar mağdur oluyor. Neden modern, lavaboları, araç park yeri, depoları ve dükkanları olan bir buğday pazarı olmasın? Pazarımızda mahalle arasında gece geç saatlerde çalışma oluyor, komşular şikayet ediyor. Polisler buraya ikide bir gelip bu rahatsızlığı bizi iletiyorlar. Biz de bundan rahatsız oluyoruz. Çalışamıyoruz. Burada şunu da belirtmek istiyorum. Yetkililerin buğday pazarı sorunumuza bir el atmasını istiyoruz. Bu konuda Belediyenin öncülük ederek bir yer tahsis etmesini bekliyoruz” dedi.
Vergilerden yakınan esnaf Hacı Bekir Karataş ise, “Biz perakende işi yapan esnafız. Bizim vergimiz çoktur, deftere tabiyiz, biz genelde zarar ediyoruz. Bizim vergilerle büyük esnafın vergilerini aynı tutuyorlar. Bir de şunu belirtmek istiyorum. Kahta’nın yolları çok bozuk hep çukur ve yol bakımı olmadığı içinde gezilemiyor. Buradaki bir sıkıntımız modern bir buğday pazarımızın olmayışıdır. Burası adeta çingene pazarı sayılır. Burası buğday pazarı değildir gerçekten . Yerimiz dar olduğu için buğday boşaltabilecek bir meydanımız yoktur. Şuan buğday boşalttığımız alan kiralıktır. Herhangi bir sel meydana geldiği taktirde zarara uğrayacağız. Gerçekten kimse buğday ticaretiyle uğraşan esnafla ilgilenmiyor. Bizim gibi küçük esnaflar dert yanıyor ve çile çekiyor. Modern, temiz lavaboların yapılmasını istiyoruz. Bir misafirimiz geldiğinde buradaki lavabolara götürmekten utanıyoruz. Burası gerçekten mahrumiyet bölgesi” ifadelerini kullandı.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm Adiyaman Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. Adiyaman Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.