Giriş Tarihi: 9.10.2023 13:59

Ağrı’nın Diyadin ilçesindeki Meya Antik Kenti, Kapadokya’ya rakip oluyor

Ağrı’nın Diyadin ilçesinde bulunan ve birçok medeniyete ev sahipliği yapmış olan Meya Antik Kenti, peribacalarıyla da dikkat çekiyor. Tarihi ve doğal güzellikleriyle ziyaretçilerini büyüleyen antik kent, Kapadokya’ya rakip olarak görülüyor.

Ağrı'nın Diyadin ilçesine bağlı Günbuldu köyünün batısında yer alan Meya Antik Kenti, sarp kayalıklara oyularak yapılmış mağaralar, barınma yerleri, tapınak, ibadethane ve oda kalıntılarıyla tarih kokuyor. Antik kentin etrafında oluşan peribacaları ise doğanın sanatını gözler önüne seriyor. Murat Nehri ve Murat Kanyonu'nun da manzarasını sunan antik kent, Türkiye'nin önemli turizm destinasyonlarından biri olma yolunda ilerliyor.

Bir grup doğaseverle birlikte Türkiye'nin tarihi ve doğal güzelliklerini keşfetmek üzere sürekli doğa gezileri düzenlediklerini belirten gezgin Turgay Öndemir, gezdikleri Tarihi Meya Antik Kenti'nin Kapadokya'dan daha güzel bir manzaraya sahip olduğunu söyledi.

Öndemir: "Ailecek gezi turlarına katılmaya karar verdik. Türkiye'nin birçok bölgesine gidip tarihi ve doğal güzelliklerini geziyoruz. Bu günde Ağrı'da Tarihi Meya Mağaraları olarak bilinen antik kenti ziyaret ettik. Burası gerçekten beklentilerimizin çok çok üzerinde çıktı. Şu an çok büyük bir keyifle geziyoruz. Buraya çıkmak biraz zahmetliydi. Tabi inmesi de bir o kadar zahmetli olacak ama gezip görmek çok keyifli. Burası Peribacalarını da gezme fırsatım oldu. Oralara benzer bir yapısı var. Ama engebe ve eğim olarak buralar daha keyifli yerler bana göre. Oralar iç içe geçmiş mağalar şeklinde Kapadokya Bölgesi. Ama buraların çıkışı ve inişi hem trekking şeklinde hem de mağaralara girip çıkması, manzarayı seyretmek çok daha keyifli bana göre. Bence herkesin gelip görmesi gereken bir yer." dedi.

Yaklaşık 5 yıldır Ağrı'da yaşayan ve kurdukları doğa grubu ile bölgenin tarihi ve doğal güzelliklerini gezen Gezgin Lütfü Yiğit de, bölgenin keşfedilmeyi bekleyen bir doğa harikası olduğunu dile getirerek: "Bu gün grubumuzla beraber Ağrı'nın doğal güzelliklerinden biri olan Diyadin Meya Mağaralarına geldik. Buraya sadece Meya Mağaraları demek haksızlık olur. Bura da bir antik kent var. Binlerce yıl öncesine ait izler ve kalıntılar var. Murat Nehri var. Murat Kanyonu var. Gerçekten çok güzel bir vadi manzaralı Antik Kent var. İnsanlar uzun yıllar buralarda yaşamışlar. Görülmesi gereken önemli tarihsel bir miras. Herkesi burayı görmeye davet ediyoruz" ifadelerini kullandı.

Bir diğer gezgin Lütfullah Tarhan ise yerli ve yabancı turistleri bölgeye davet ederek: "Bu gün Ağrı'daki doğa gezginleri ekibimizle birlikte Diyadin Meya Mağaralarındayız. Eski yaşam kalıntı izleri var burada. Toprak yapısı gereği de yumuşak olduğu için eski kavimler, buralarda barınma yerleri yapmışlar. Kuşgözü gibi yerler yapmışlar. Barınma yerleri yapmışlar. Bizlerde Ağrı'daki doğa gezginleri olarak buraları gezip, görüyor ve keşfediyoruz. Ayrıca insanlara buraları anlatıyoruz. Herkesi buraları görmeye bekliyoruz" şeklinde konuştu.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm Agri Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. Agri Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.